Тренінг офлайн18.06.2024 на базі КЗ “Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” ЗОР відбувся тренінг «Відновлення спроможності інклюзивно-ресурсних центрів забезпечувати якісні послуги у громадах що постраждали від війни», майстер-тренери Тетяна ВОЛОШИНА та Наталія МАРКО, завідувач та методист ОРЦПІО. Захід проводився з метою посилення професійної спроможності та розвитку фахових компетентностей фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів, практичних психологів закладів освіти щодо навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
Тренінг
22-31.05.2024 в межах ініціативи «Стаємо сильнішими разом!», Швейцарсько-українського проєкту DECIDE, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Міністерства освіти і науки України та Міністерства відновлення України, що покликана допомогти дітям, які постраждали від війни відбувся тренінг за програмою підвищення кваліфікації «Відновлення спроможності інклюзивно-ресурсних центрів забезпечувати якісні послуги у громадах в умовах війни», в якому взяли участь 28 фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами пройшли навчання. Майстрині-тренерки: завідувачка ОРЦПІО Тетяна ВОЛОШИНА, методист ОРЦПІО Наталія МАРКО.
Мета навчання - посилення професійної спроможності та розвиток фахових компетентностей фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів, розвиток їх професійної майстерності та забезпечення спроможності виконувати завдання інклюзивно-ресурсного центру в громадах, що постраждали від війни (в т.ч. ті, що знаходилися чи знаходяться в зоні бойових дій, на територіях, які деокуповані), а також здійснювати психолого-педагогічний супровід осіб з особливими освітніми потребами, забезпечувати надання рекомендацій закладам освіти з метою попередження посилення психологічної травми в дітей. Рекомендована література
Закон України «Про освіту»
Закон України «Про повну загальну середню освіту»
Закон України «Про дошкільну освіту»
Закон України “Про професійну (професійно-технічну) освіту”
Закон України “Про фахову передвищу освіту”
Закон України “Про вищу освіту”
Закон України “Про позашкільну освіту”
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 (із змінами, внесеними згідно з постановою КМУ № 483 від 26.04.2022)
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМУ № 769 від 28.07.2021 № 483 від 26.04.2022)
Порядок організації інклюзивного навчання в закладах фахової передвищої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2021 р. № 1321
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 636 (із змінами)
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 635 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 765 від 21.07.2021)
Порядок організації інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 779 (із змінами)
Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545 (із змінами)
Положення про ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. № 617
Бюджетний кодекс України (статті 89, 103-2, 103-3)
Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затверджені постановою КМУ від 14 лютого 2017 року № 88 (із змінами)
Типовий перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти, затверджений наказом МОН від 23.04.2018 № 414 (із змінами)
Умови допуску асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього, затверджені наказом МОН України 17 листопада 2021 року № 1236, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21 січня 2022 р. за № 73/37409
Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 221 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1132)
Наказ МОН від 09.12.2010 N 1224 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 р. за N 1412/18707) “Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах”
Наказ МОН від 13.05.93 N 135 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 травня 1993 р. за N 59) “Про затвердження Положення про логопедичні пункти системи освіти”
Постанова Кабінету Міністрів України «Про встановлення тривалості здобуття повної загальної середньої освіти особами з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти» (із змінами)
Порядок зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів загальної середньої освіти, їх відрахування, переведення до іншого закладу освіти, затверджений наказом Наказ МОН України 01 серпня 2018 року № 831, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 р. за № 945/32397
Порядок проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1131
Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої та дошкільної освіти, затверджене наказом МОН від 08.06.2018 № 609
Вебінар МОН від 06 травня 2022 року «Психологічна травма: основні відомості та першочергові кроки» для психологів інклюзивно-ресурсних центрів (https://www.facebook.com/watch/?v=750095662814852)
Серія вебінарів МОН «Територія безпеки: психологічна підтримка дітей з ООП у закладах освіти під час повітряної тривоги»: https://www.facebook.com/watch/?v=6164556340239062; https://www.facebook.com/watch/?v=563822752262612;
Вебінар швейцарсько-українського проєкту DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» спільно з Національним агентством України з питань державної служби від 6 травня 2023 року на тему «Робота ІРЦ з дітьми, які мають психологічну травму».
Тренінг ОРЦПІО
25-29.09.2023 відбувся тренінг “Організація освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах інклюзивного навчання”, тренери Тетяна ВОЛОШИНА та Наталія МАРКО, завідувач та методист ОРЦПІО. У тренінгу взяли участь 49 педагогічних працівників (асистенти вчителів) закладів загальної середньої освіти Широківської громади.
Успішному впровадженню інклюзивної освіти сприяє підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, тому основними завданнями тренінгу було:
надати учасникам тренінгу знання щодо основних організаційних засад інклюзивного навчання учнів з ООП;
сформувати здатність та готовність педагогів до системного кваліфікованого супроводу дітей з ООП в інклюзивних класах.
Впродовж п'яти днів асистенти вчителів закладів загальної середньої освіти підвищували рівень професійної компетентності за такими напрямами: створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами. По завершенню тренінгу отримали знання щодо основних організаційних засад інклюзивного навчання учнів з особливими освітніми потребами, виявлення освітніх труднощів та рівнів підтримки у ЗО, роботи команди психолого-педагогічного супроводу, складання індивідуальної програми розвитку для дитини з ООП у дистанційному форматі тощо. Відмінно виконали залікові робіти та успішно освоїли програму тренінгу «Організація освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах інклюзивного навчання».
Тренінг
22-31.05.2023 відбувся тренінг “Логопедичний супровід дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку в умовах інклюзивного навчання”, категорія учасників: вчителі-логопеди закладів освіти. Впродовж заходу учасники підвищували рівень професійної компетентності щодо логопедичного супроводу дітей в інклюзивних групах ЗДО, що позитивно вплине на якість інклюзивного навчання осіб з ООП в закладах освіти та допоможе більш ефективно здійснювати процес його організації.
Тренінг
22-31.05.2023 відбувся тренінг «Синдром дефіциту уваги та гіперактивності у дітей: діагностика та корекція», тренер Наталія Марко методист обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
Впродовж навчання учасники тренінгу опрацьовували матеріали щодо особливостей поведінки гіперактивних дітей вдома та закладі освіти, ознайомилися з діагностичним інструментарієм та корекційними іграми/вправами для дітей з СДВГ, приймали активну участь у вебінарах, виконували самостійні роботи та інтерактивні вправи, розробили рекомендації для педагогічних працівників щодо роботи з дітьми з СДВГ у закладі освіти.
Тренінг ОРЦПІО
08-16.05.2023 відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в умовах інклюзивного навчання», спікер Тетяна ВОЛОШИНА, завідувач ОРЦПІО.
Успішному впровадженню інклюзивної освіти сприяє вдосконалення системи підготовки педагогічних працівників до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, що обумовлює створення освітньої програми та проведення тренінгу «Організація освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в умовах інклюзивного навчання». Впродовж навчання, яке сприяло підвищенню рівня професійної компетентності педагогічних працівників інклюзивних груп закладів дошкільної освіти були опрацьовані такі питання:
Державно-громадське управління інклюзивною освітою
Характеристика мережі закладів освіти для осіб з особливими освітніми потребами.
Основні організаційні засади інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами на рівні закладу освіти.
Діти з особливими освітніми потребами
Особливості психофізичного розвитку дитини з особливими освітніми потребами
Міжнародна класифікація функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дітей і підлітків
Системний кваліфікований супровід дітей з особливими освітніми потребами
Універсальний дизайн інклюзивного освітнього середовища.
Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.
Висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини
Індивідуальна програма розвитку
Організація освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання.
Виявлення освітніх труднощів дітей в освітньому процесі закладів дошкільної освіти.
Психологічний супровід батьків дітей з особливими освітніми потребами.
Тренінг
26.04-05.05.2023 відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах інклюзивного навчання» для вчителі, асистентів вчителів інклюзивних класів закладів загальної середньої освіти, спікер Тетяна Волошина, завідувач ОРЦПІО.
Інклюзивне навчання - один з пріоритетних напрямів державної політики у сфері освіти в Україні, метою якого є реалізація права на якісну освіту осіб з особливими освітніми потребами. В закладах загальної середньої освіти з інклюзивним навчання дітям з особливими освітніми потребами забезпечується індивідуальний підхід з орієнтацією на їхні сильні сторони, надаються додаткові спеціальні послуги, здійснюється адаптація та модифікація (за необхідністю) навчального предмета (інтегрованого курсу) з урахуванням особливостей психофізичного розвитку та навчально-пізнавальної діяльності дитини. На кожну дитину з ООП групою фахівців (команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами) з обов’язковим залученням батьків, складається індивідуальна програма розвитку, яка забезпечує індивідуалізацію навчання, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг для розвитку дитини. Саме ці питання були розглянуті педагогічними працівниками (11 осіб) інклюзивних класів впродовж тренінгу.
Тренінг
24.04-03.05 відбувся тренінг «Кейс цифрових інструментів для роботи з дітьми з ООП» для педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. Впродовж тренінгу 12 учасників працювали з матеріалами, розміщеними на платформі Moodle, брали активну участь у вебінарах, виконували самостійні роботи, підготовлені тренером Наталією Марко, методистом обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
18.06.2024 на базі КЗ “Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” ЗОР відбувся тренінг «Відновлення спроможності інклюзивно-ресурсних центрів забезпечувати якісні послуги у громадах що постраждали від війни», майстер-тренери Тетяна ВОЛОШИНА та Наталія МАРКО, завідувач та методист ОРЦПІО. Захід проводився з метою посилення професійної спроможності та розвитку фахових компетентностей фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів, практичних психологів закладів освіти щодо навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
22-31.05.2024 в межах ініціативи «Стаємо сильнішими разом!», Швейцарсько-українського проєкту DECIDE, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Міністерства освіти і науки України та Міністерства відновлення України, що покликана допомогти дітям, які постраждали від війни відбувся тренінг за програмою підвищення кваліфікації «Відновлення спроможності інклюзивно-ресурсних центрів забезпечувати якісні послуги у громадах в умовах війни», в якому взяли участь 28 фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами пройшли навчання. Майстрині-тренерки: завідувачка ОРЦПІО Тетяна ВОЛОШИНА, методист ОРЦПІО Наталія МАРКО.
Закон України «Про освіту»
Закон України «Про повну загальну середню освіту»
Закон України «Про дошкільну освіту»
Закон України “Про професійну (професійно-технічну) освіту”
Закон України “Про фахову передвищу освіту”
Закон України “Про вищу освіту”
Закон України “Про позашкільну освіту”
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 (із змінами, внесеними згідно з постановою КМУ № 483 від 26.04.2022)
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМУ № 769 від 28.07.2021 № 483 від 26.04.2022)
Порядок організації інклюзивного навчання в закладах фахової передвищої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2021 р. № 1321
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 636 (із змінами)
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 635 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 765 від 21.07.2021)
Порядок організації інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 779 (із змінами)
Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545 (із змінами)
Положення про ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. № 617
Бюджетний кодекс України (статті 89, 103-2, 103-3)
Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затверджені постановою КМУ від 14 лютого 2017 року № 88 (із змінами)
Типовий перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти, затверджений наказом МОН від 23.04.2018 № 414 (із змінами)
Умови допуску асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього, затверджені наказом МОН України 17 листопада 2021 року № 1236, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21 січня 2022 р. за № 73/37409
Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 221 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1132)
Наказ МОН від 09.12.2010 N 1224 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 р. за N 1412/18707) “Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах”
Наказ МОН від 13.05.93 N 135 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 травня 1993 р. за N 59) “Про затвердження Положення про логопедичні пункти системи освіти”
Постанова Кабінету Міністрів України «Про встановлення тривалості здобуття повної загальної середньої освіти особами з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти» (із змінами)
Порядок зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів загальної середньої освіти, їх відрахування, переведення до іншого закладу освіти, затверджений наказом Наказ МОН України 01 серпня 2018 року № 831, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 р. за № 945/32397
Порядок проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1131
Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої та дошкільної освіти, затверджене наказом МОН від 08.06.2018 № 609
Вебінар МОН від 06 травня 2022 року «Психологічна травма: основні відомості та першочергові кроки» для психологів інклюзивно-ресурсних центрів (https://www.facebook.com/watch/?v=750095662814852)
Серія вебінарів МОН «Територія безпеки: психологічна підтримка дітей з ООП у закладах освіти під час повітряної тривоги»: https://www.facebook.com/watch/?v=6164556340239062; https://www.facebook.com/watch/?v=563822752262612;
Вебінар швейцарсько-українського проєкту DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» спільно з Національним агентством України з питань державної служби від 6 травня 2023 року на тему «Робота ІРЦ з дітьми, які мають психологічну травму».
Питання, які розглядались:
Особливості надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП у дистанційному форматі;
Цифрові інструменти для роботи з дітьми з особливими освітніми потребам: LearningApps, Kahoot, Mentimeter, Wizer.me, Vocaroo, Wordwall, онлайн-дошки (Jamboard, Lino, Padlet, Classroomscreen, Flinga), Thisissand,
Neonflames та інші.
По завершенню тренінгу учасники навчилися за допомогою онлайн-інструментів створювати власний інтерактивний контент для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Тренінг он-лайн
28,30.10.2021 відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти», який було замовлено Комунальним закладом «Кам’янсько-Дніпровська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3» Кам’янсько-Дніпровської міської ради Кам’янсько-Дніпровського району Запорізької області. Впродовж тренінгу 17 педагогічних працівників закладу працювали з матеріалами, розміщеними на платформі Moodle, приймали активну участь у вебінарах, виконували самостійні роботи, підготовлені тренером Тетяною Волошиною, завідувачкою обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
Тренінг он-лайн
26-27.10.2021 у дистанційному форматі відбувся тренінг
«Організація
освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти», організований для вчителі,
асистентів вчителів; вихователів Комунального закладу «Преславська гімназія
імені академіка Миколи Державіна» Приморської міської ради Приморського району Запорізької області (директор – Тетяна Саввова). Впродовж
двох днів 17 педагогічних працівників закладу аналізували нові
нормативно-правові документи, які стосуються інклюзивного навчання,
ознайомлювались з категоріями освітніх потреб та рівнями підтримки учнів з
особливими освітніми потребами. Тренер Тетяна Волошина, завідувачка обласного
ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
05-06.10.2021р.
Особливості надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП у дистанційному форматі;
Цифрові інструменти для роботи з дітьми з особливими освітніми потребам: LearningApps, Kahoot, Mentimeter, Wizer.me, Vocaroo, Wordwall, онлайн-дошки (Jamboard, Lino, Padlet, Classroomscreen, Flinga), Thisissand,
05-06.10.2021р. на базі Центру професійного розвитку педагогічних працівників м. Енергодар відбувся
тренінг «Організація освітнього процесу в умовах
інклюзивної освіти», тренер Тетяна Волошина, завідувачка ресурсного
центру підтримки інклюзивної освіти. Педагогічні працівники (15
осіб) закладів дошкільної освіти м. Енергодар знайомились з особливостями
організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, з новою
нормативно-правовою базою щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами,
зокрема з Порядком організації діяльності інклюзивних груп
у закладах дошкільної освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів
України від 10 квітня 2019 р. № 530 та
визначались як зорієнтуватися у
категоріях освітніх потреб і рівнях підтримки дітей із ООП.
17.06-18.06.2021
Тренінг онлайн
09.06-11.06.2021
Тренінг онлайн
07.06-08.06.2021
Тренінг онлайн
07-08.06.2021 на базі Запорізького навчально-виховного комплексу № 67 Запорізької міської ради Запорізької області відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти» (16 години), на якому були присутні 16 педагогічних працівників закладу. Тренер Тетяна Волошина, завідувачка ОРЦПІО
02.06-03.06.2021
Тренінг онлайн
02-03.06.2021 На платформі Zoom відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти», на якому були присутні педагогічні працівники (34 особи)
Великобілозерського навчально-виховного комплексу №1 (школа-дитячий садок) Великобілозерської сільської ради Великобілозерського району Запорізької обл. Тренер тренінгу Тетяна Волошина, завідувачка ОРЦПІО.
17.05-19.05.2021
17.05-19.05.2021
26.04.2021
Тренінг онлайн
26.04.-28.04.2021р. відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти» для педагогічних працівників інклюзивних класів/груп закладів дошкільної та загальної середньої освіти, тренер Тетяна Волошина, завідувачка ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
22.04-24.04.2021
Тренінг онлайн
16.02-18.02.2021
Тренінг онлайн
16-18.02.2021р. відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти», тренер Тетяна Волошина, завідувачка обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти. Педагогічні працівники закладів освіти м. Запоріжжя та Запорізької області прийняли участь у вебінарах, на яких була надана інформація про мережу закладів освіти для осіб з особливими освітніми потребами, зроблено аналіз Висновку психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини тощо. Учасники тренінгу мали можливість отримати відповіді на питання та поспілкуватись між собою.
21.01-22.01.2020
Тренінг онлайн
07.12.2020
Тренінг онлайн
30.11.-02.12.2020р. відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти». Учасники: педагогічні працівники Комунального закладу НВК «Дитячий садок-загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів» Кам'янсько-Дніпровської міської ради
Кам'янсько-Дніпровського району Запорізької області
(32 особи), керівник тренінгу Тетяна Волошина, завідувачка ОРЦПІО.
Тренінг «Психолого-педагогічний
супровід дітей із затримкою психічного розвитку»
9-10 вересня відбувся тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей із
затримкою психічного розвитку» для педагогічних працівників Приморського НВК
«ЗОШ І-ІІ ступенів – ДНЗ» та КЗ «Приморська загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів» Василівського району Запорізької області, керівник Тетяна Волошина
завідувачка обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КЗ «ЗОІППО»
ЗОР.
Протягом двох днів учасники тренінгу ознайомлювалися з національним
законодавством про інклюзивну та спеціальну освіту, особливостями
психофізичного розвитку дітей із затримкою психічного розвитку.
Методист ОРЦПІО Марко Наталія розповіла присутнім про мережу закладів освіти для дітей з особливими
освітніми потребами, у тому числі із затримкою психічного розвитку та ознайомила
з такими напрямами роботи інклюзивно-ресурсних центрів, як комплексна психолого-педагогічна
оцінка розвитку дитини, психолого-педагогічна та корекційно-розвиткова допомога
дітям з ООП, співпраця ІРЦ з батьками та закладами освіти.
Особливістю матеріалів, наданих старшим викладачем кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя Мінаковою Іриною, було їх насиченість різноманітними інтерактивними вправами, а саме: «Витинанка», «Що таке толерантність», «Прищіпка» тощо.
Очно-дистанційний тренінг
Тренінг «Створення інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти»
Тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями мовлення»
Тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями зору»
Тренінг «Використання МКФ для забезпечення інклюзивності освіти»
Тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями інтелекту»
Тренінг-інтенсив
Програма тренінгу складалася з 3 блоків:
• інноваційні методи діагностики та немедикаментозні засоби корекції порушень опорно-рухового апарату у дітей в умовах інклюзивних закладів освіти;
• особливості корекційної роботи й організація психолого-медико-педагогічного супроводу дітей з РАС;
• сучасні методи моніторингу та відновлення психофізичного стану організму дітей і дорослих.
ЇЇ (програму) реалізували: Наталія Базима – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії та логопсихології НПУ імені М.П.Драгоманова, коуч ВГО УАКП, технічний секретар Наукового часопису НПУ імені М.П. Драгоманова. Олександр Мироненко - засновник авторської студії масажу, професійний масажист-реабілітолог, автор рекорду України «Найтриваліший безперервний сеанс масажу». Тетяна Станева – тренер-реабілітолог, нутриціолог, засновник ГО «Життя Без Ліків», співзасновник ННВК «Life without medicines». Олександр Глоба - доктор педагогічних наук, професор кафедри ортопедагогіки, ортопсихології та реабілітології НПУ імені М.П.Драгоманова, автор методики «Life without medicines», голова Ради УРЦОІ, засновник ГО «Життя Без Ліків».
Тренінг на базі КЗ «СЗШ-І «Світанок» ЗОР
Фотоальбом
Тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з розладами аутистичного спектру»
Тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з розладами аутистичного спектру»
09-11.09.2019 р. відбувся тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з розладами аутистичного спектру», керівник Тетяна Волошина - завідувач ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Головною метою навчання дітей з розладами аутистичного спектру є формування навичок соціальної поведінки, нормалізація комунікативних функцій, формування особистості. Саме ці питання протягом 3-х днів відпрацьовувались учасниками тренінгу (22 особи). Ефективним методам, формам та прийомам роботи з дітьми з розладами аутистичного спектру педагоги знайомились у КЗ «Мелітопольська СЗШ-І «Гармонія» ЗОР.
Учасники та керівник тренінгу вдячні адміністрації, а саме директору Семикіну Юрію Васильовичу, заступнику директора з навчально-виховної роботи Глек Олені Вікторівні та педагогічним працівникам КЗ «Мелітопольська СЗШ-І «Гармонія» ЗОР за плідну співпрацю, гостинність, досвід роботи з дітьми з РАС.
Фотоальбом
Тренінг «Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей шкільного та дошкільного віку»
27.08-29.08.2019 р. відбувся тренінг «Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей шкільного та дошкільного віку», керівник Тетяна Волошина – завідувач ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
Інклюзивне навчання - система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників
Метою інклюзивного навчання є реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на якісну освіту, забезпечення якої залежить від злагодженої, професійної роботи команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, фахівців інклюзивно-ресурсних центрів; створення умов для реалізації корекційно-розвиткових послуг відповідно до висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінки розвитку дітей шкільного та дошкільного віку. Саме такі питання протягом 3-х днів обмірковували учасники тренінгу (20 осіб).
Фотоальбом
Тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з розладами аутистичного спектру»
09-11.09.2019 р. відбувся тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з розладами аутистичного спектру», керівник Тетяна Волошина - завідувач ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Головною метою навчання дітей з розладами аутистичного спектру є формування навичок соціальної поведінки, нормалізація комунікативних функцій, формування особистості. Саме ці питання протягом 3-х днів відпрацьовувались учасниками тренінгу (22 особи). Ефективним методам, формам та прийомам роботи з дітьми з розладами аутистичного спектру педагоги знайомились у КЗ «Мелітопольська СЗШ-І «Гармонія» ЗОР. Учасники та керівник тренінгу вдячні адміністрації, а саме директору Семикіну Юрію Васильовичу, заступнику директора з навчально-виховної роботи Глек Олені Вікторівні та педагогічним працівникам КЗ «Мелітопольська СЗШ-І «Гармонія» ЗОР за плідну співпрацю, гостинність, досвід роботи з дітьми з РАС.Фотоальбом
27.08-29.08.2019 р. відбувся тренінг «Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей шкільного та дошкільного віку», керівник Тетяна Волошина – завідувач ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
Інклюзивне навчання - система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників Метою інклюзивного навчання є реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на якісну освіту, забезпечення якої залежить від злагодженої, професійної роботи команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, фахівців інклюзивно-ресурсних центрів; створення умов для реалізації корекційно-розвиткових послуг відповідно до висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінки розвитку дітей шкільного та дошкільного віку. Саме такі питання протягом 3-х днів обмірковували учасники тренінгу (20 осіб).
Фотоальбом
Тренінг «Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей шкільного та дошкільного віку»
Протягом 3-х днів учасники тренінгу (19 осіб) знайомились з основами законодавства України про освіту, нормативно-правовою базою навчання дітей з особливими освітніми потребами, нормативними документами про організацію навчання дітей з особливими освітніми потребами; особливостями проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, планування та організації своєї професійної діяльності; основами роботи із сім’єю.
Тренінги для прийомних сімей
Воркшоп «Вони різні, вони – унікальні: всі разом»
17.05.2019 року в межах ІІ лінійки V Ювілейної Міжнародної науково-практичної конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи» відбувся Воркшоп «Вони різні, вони – унікальні: всі разом». Тьютори: Доля Інна Сергіївна та Копитін Івн Володимирович – методисти ОРЦПІО.
Немає коментарів:
Дописати коментар