Нова Українська Школа

У науково-методичному посібнику презентовані: нормативно-правові, управлінські та психологічні засади шкільного оцінювання в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти; методичні рекомендації регіональних координаторів з кожної освітньої галузі, а також успішні практики оцінювальної діяльності в НУШ пілотних закладів освіти Запорізької області.

Нова українська школа у базовій середній освіті: впевнені кроки Запорізької області: Частина 1 : науково-методичний посібник / відп. ред. Т.Є. Гура ; КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Запоріжжя : ЗОІППО, 2023. 388 с. (Наукова книга). ЗАВАНТАЖИТИНова українська школа у базовій середній освіті: впевнені кроки Запорізької області: Частина 2 : науково-методичний посібник / відп. ред. Т.Є. Гура ; КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Запоріжжя : ЗОІППО, 2023. 257 с. (Наукова книга). ЗАВАНТАЖИТИ

Тренінг НУШ

У листопаді-грудні 2023 на виконання «Плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» було проведено другу частину дистанційного тренінгу «НУШ  у базовій загальній середній освіті: управлінський супровід» для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти  Запорізької області. Тему 1.3. “Особливості впровадження інклюзивного навчання та реалізація педагогічної підтримки учнів з особливими освітніми потребами на рівні базової середньої освіти” було презентовано фахівцями ОРЦПІО, завідувачем Тетяною Волошиною та методистом Наталією Марко

Презентація

08.09.2023

Методична допомога вчителям

Фахівці видавництва «Ранок» до серпневих педагогічних конференцій підготували секційні педагогічні онлайн-конференції «Сучасний інструментарій подолання освітніх втрат: досвід і можливості». У програмі - актуальні виступи науковців, авторів програм і підручників, методистів, учителів-практиків, а також розробників електронного освітнього контенту. Ознайомитись з програмою та переглянути відеозапис можна за посиланням: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1h0KJk7z6R6LstBpqvhRsnDsTv9EEcbQpniUTDpeNMY/edit#gid=1095086258 

    
Нова українська школа у базовій середній освіті: впевнені кроки Запорізької області: науково-методичний посібник / відп. ред. Т.Є. Гура ; КЗ «ЗОІППО» ЗОР. - Запоріжжя : ЗОІППО, 2022. - 303 с. - (Наукова книга) (ЗАВАНТАЖИТИ)

У науково-методичному посібнику висвітлені теоретичні та практичні аспекти впровадження Концепції Нової української школи у закладах загальної середньої освіти Запорізької області, презентований досвід науково-методичного та організаційного супроводу реалізації Державного стандарту базової середньої освіти.

Видання адресоване керівникам та педагогам закладів загальної середньої освіти, фахівцям центрів професійного розвитку педагогічних працівників, фахівцям психологічної служби, науковцям, усім зацікавленим фахівцям.

Тренінг НУШ

19.09-27.09.2022р. - відбулось навчання вчителів закладів загальної середньої освіти, які впроваджують новий Державний стандарт базової середньої освіти на тренінгу “Нова українська школа: адаптаційний цикл базової середньої освіти” - курс другий. Тему 1.3. “Особливості впровадження інклюзивного навчання та реалізація педагогічної підтримки учнів з особливими освітніми потребами на рівні базової середньої освіти” у 4-х групах учасників було презентовано фахівцями ОРЦПІО, завідувачем Тетяною Волошиною та методистом Наталією Марко

Презентація


Тренінги НУШ

22.04.2022 відбувся тренінг «Особливості організації інклюзивної освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах реалізації Концепції НУШ в базовій школі»Категорія учасників: педагогічні працівники пілотних закладів освіти (50 осіб). Тренер Тетяна Волошина, завідувач ОРЦПІО.

Тренінги НУШ

 18-23.10.2021р. відбувся тренінг для асистентів учителів закладів загальної середньої освіти«Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищетренер шостої групи Тетяна Волошина, завідувачка обласного ресурснгоцентру підтримки інклюзивної освіти.          Упродовж тижня асистенти вчителів вивчали та аналізували матеріали, розміщені на платформі

Moodle, щодо

·            особливостей  реалізації Концепції Нової української школи на рівні базової середньої освіти (спікер - Ірина Мінакова);
·            ролі та завдання асистентів в умовах інклюзивного навчання на рівні базової середньої освіти (спікер - Світлана Авдєєва);
·            стратегії педагогічної підтримки здобувачів базової середньої освіти (спікер - Тетяна Волошина)
Крім того учасники тренінгу виконували самостійні роботи та інтерактивні вправи, запропоновані тренерами.

Фотоальбом вебінарів, які проводила Тетяна Волошина 22.10.2021

Тренінги НУШ

  04-09.2021 відбувся тренінг для асистентів учителів закладів загальної середньої освіти
«Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовище»,тренер третьої групи Тетяна Волошина, завідувачка обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної
освіти. Упродовж тижня асистенти вчителів вивчали та аналізували матеріали, розміщені на платформі Moodle, щодо 

  • особливостей  реалізації Концепції Нової української школи на рівні базової середньої освіти (спікер - Ірина Мінакова); 
  • ролі та завдання асистентів в умовах інклюзивного навчання на рівні базової середньої освіти (спікер - Світлана Авдєєва); 
  • стратегії педагогічної підтримки здобувачів базової середньої освіти (спікер - Тетяна Волошина

Фотоальбом вебінарів, які проводила Тетяна Волошина    

МОН оновило портал ІРЦ і зробило мобільний застосунок

батькам, вчителям, директорам, інклюзія

Міністерство освіти і науки оновило портал “Інклюзивно-ресурсний центр” і розробило застосунок (фб-сторінці МОН)Портал доступний за цим посиланням; застосунок  для iOS і для AndroidТам можна подати заяву для проведення комплексної оцінки розвитку дитини, знайти контакти ІРЦ на мапі, відповіді на поширені запитання, а згодом завантажити висновок про комплексну оцінку. МОН також розробило інструкції з користування:

Нагадаємо, в Україні запустили електронну освітню платформу.

Тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти» 

   25-27.11.2019 на базі Запорізького навчально-виховного комплексу № 68 Запорізької міської ради Запорізької області відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти» для асистентів учителів ЗЗСО (29 осіб) відповідно до концепції «НУШ». Керівник Тетяна Волошина, завідувач ОРЦПІО. Протягом тренінгу учасники підвищували рівень професійної компетентності щодо організації інклюзивного навчання в умовах новій українській школі. 
  Керівник та учасники тренінгу висловлюють подяку адміністрації та педагогічним працівникам ЗНВК № 68 (директор Лариса Рябенко) за створення умов для проведення тренінгу.

Форум «Навчання без перешкод: як зробити українські школи інклюзивними?»

 22-23 листопада відбувся Форум «Навчання без перешкод: як зробити українські школи інклюзивними?», організований Міністерством освіти і науки України, громадською організацією «Смарт освіта» та Міжнародним фондом «Відродження», в якому прийняла участь Тетяна Волошина – завідувач ОРЦПІО
Фотоальбом

Тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти» 

  18-20.11.2019 на базі   Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів "ОСНОВА" Запорізької міської ради Запорізької області відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти» для асистентів учителів ЗЗСО (25 осіб) відповідно до концепції «НУШ». Керівник Тетяна Волошина, завідувач ОРЦПІО. 
  Протягом 3-х днів учасники тренінгу знайомились з особливостями роботи в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти в умовах НУШ.
 Керівник та учасники тренінгу висловлюють подяку адміністрації та педагогічним працівникам  ЗОШ «ОСНОВА» (директор Алла Любимова) за створення умов для проведення тренінгу.

Тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти»

 18-20.11.2019 на базі  Бердянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 Бердянської міської ради Запорізької області  відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти» для асистентів учителів ЗЗСО (20 осіб) відповідно до концепції «НУШ». Керівник Тетяна Волошина, завідувач ОРЦПІО.
Учасники тренінгу ознайомились із сучасними тенденціями розвитку інклюзивної освіти у новій українській школі.
   Керівник та учасники тренінгу висловлюють подяку адміністрації та педагогічним працівникам Бердянської ЗОШ № 11 (директор Максим Міщенко) за створення умов для проведення тренінгу.

Тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання» 

 11-15.11.2019 року на базі Мелітопольського будинку дитячої творчості відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання» відповідно до концепції «Нова українська школа» для асистентів учителів. Керівник - Іван Копитін, методист ОРЦПІО.
  Тренери Т. Озерова, І. Сігакова та І. Копитін разом з  учасниками розглянули питання: особливостей психофізичного розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та надання їм корекційно-розвиткових послуг в умовах інклюзивного навчання проектування системи психолого-педагогічного супроводу батьків дітей з ООП; модифікації/адаптації навчальної програми відповідно до сучасних вимог інклюзивної освіти та ін.

Тренінг «Ми разом» 

    16-18 жовтня 2019 року відбувся тренінг «Ми разом» для педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів відповідно до концепції «Нова українська школа», на якому були присутні 15 педагогічних працівників. Керівник тренінгу - Тетяна Волошина, завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
   Учасники тренінгу підвищували педагогічну майстерність та фахову кваліфікацію на підставі осмислення власної діяльності та формування практичних навичок.

Додатковий Всеукраїнський дистанційний екзамен для фахівців ІРЦ

Відповідно до Листа МОН від 05.08.2019 № 1/9-494 «Про додаткову екзаменацію фахівців ІРЦ» та Листа Департаменту освіти і науки ЗОДА від 13.08.2019 № 3002/03.2-14 «Про додаткову екзаменацію фахівців ІРЦ» 22 серпня 2019 року на базі КЗ «ЗОІППО» ЗОР  відбувся додатковий дистанційний екзамен з метою перевірки знань фахівців ІРЦ, які під час Всеукраїнського дистанційного екзамену надали менше 55 відсотків правильних відповідей, але під час навчання показали високі результати, чи не брали участь в екзамені з поважних причин та надання права на користування психодіагностичними методиками CASD, Conners-3, WISC-ІV, Leiter-3, PEP-3. Забезпечували проведення екзамену проректор з навчально-методичної роботи Людмила Чернікова, завідувач навчального відділу Яна Задорожкіна, методист ОРЦ ПІО Інна Доля
Фотоальбом

Тренінг для вчителів початкової школи з упровадження Концепції «Нова українська школа». 

      На заняттях вчителі ознайомились з нормативно-правовою базою інклюзивної освіти, особливостями її організації у закладах загальної середньої освіти. Запорукою ефективної організації інклюзивного навчання, як і будь-якої корисної та нової справи, є співпраця та партнерство із усіма долученими до неї людьми. У даному випадку мова йде про команду супроводу дітей з особливими освітніми потребами. На тренінгу учасники ознайомились з принципами, завданнями та функціями команди супроводу, було здійснено аналіз персонального складу команди, сумісного написання індивідуальної програми розвитку з метою реалізації індивідуальної освітньої траєкторії учня, розглянуті висновки про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини тощо.      
         Фотоальбом  

Єдиний Всеукраїнський дистанційний екзамен для фахівців ІРЦ

У 2018 році Міністерством освіти і науки України були закуплені та надані в інклюзивно-ресурсні центри (далі ІРЦ) комплекти сучасних методик для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами (далі ООП). Проведення вивчення особливостей дітей за допомогою зазначених методик сприятиме застосуванню єдиних підходів до комплексної оцінки розвитку дітей з ООП, підвищенню фахової компетентності працівників ІРЦ, якості оцінки спроможності дітей з ООП до навчання та складання фахівцями індивідуальної програми розвитку.
Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2018 р. № 237 (зі змінами) та від 27 лютого 2019 р. № 130, наказів Міністерства освіти і науки України від 06.09.2018 № 977 та від 01.04.2019 № 415 протягом травня-червня 2019 року на базі комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» запорізької обласної ради (далі - КЗ «ЗОІППО» ЗОР) відбулося навчання 57 фахівців ІРЦ та ОРЦ, які здійснюють комплексну оцінку розвитку дітей з ООП. 
Навчання відбувалося в два етапи. За результатами першого етапу слухачі склали електронний іспит. Після успішної здачі іспиту слухачі  протягом двох тижнів виконували домашнє завдання. Успішне проходження електронного іспиту та виконання домашнього завдання були умовою доступу слухачів до другого етапу навчання.
  Після другого етапу слухачі складали дистанційний екзамен незалежним експертам. За результатами успішного проходження дистанційного екзамену слухачі отримають сертифікати користувачів, які дають право використовувати методики (обробляти та інтерпретувати результати для надання висновків, аналізувати результати тестування) з виявлення рівня розвитку дітей з особливими освітніми потребами. 

 Фотоальбом

Тренінг "Використання психодіагностичного інструментарію для визначення рівня розвитку дітей з особливими освітніми потребами" (3 група)

               

       З 03.06 по 7.06.2019 року відбувся перший етап навчання третьої групи фахівців ІРЦ з використання сучасних методик комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Учасники засвоювали теоретичні знання, відпрацьовували практичні навички проведення діагностик та знайомилися зі структурою  написання наративних звітів.



Тренінг "Використання психодіагностичного інструментарію для визначення рівня розвитку дітей з особливими освітніми потребами" (2 група)

          З 27.05 по 31.05.2019 року відбувся перший етап навчання другої групи психологів ІРЦ з використання сучасних методик комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами. П’ятиденний інтенсив закінчився контрольним зрізом знань в результаті якого, абсолютно всі слухачі пройшли на наступний етап. Керівник тренінгу, І.С. Доля привітала учасників з успішним завершенням першого етапу та відзначила високі показники успішності оволодіння теоретичними знаннями.

Тренінг "Використання психодіагностичного інструментарію для визначення рівня розвитку дітей з особливими освітніми потребами" (1 група)
     21.05.2019 відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2018 р. № 237 (зі змінами) та від 27 лютого 2019 р. № 130, наказів Міністерства освіти і науки України від 06.09.2018 № 977 та від 01.04.2019 № 415 на базі КЗ «ЗОІППО» ЗОР розпочато навчання (перша група) користуванню психологами ІРЦ сучасними методиками для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Учасники тренінгу були ознайомлені з теоретичними основами використання таких методик як: WISC-IV, Leiter-3, Conners-3, PEP-3 та CASD.
      Перший етап навчання був завершений підсумковим тестуванням та домашнім завданням для фахівців ІРЦ  - проведення двох діагностик за кожною з методик - з подальшим їх аналізом та написанням наративних звітів.
     Фотоальбом

_____________________________________________________________________________

Підвищення кваліфікації вчителів початкової школи з упроваження Концепції "Нова українська школа"

           26.03.2019 р. у Бердянській гімназії №3 «Сузір'я» Бердянської міської ради Запорізької області у межах підвищення кваліфікації вчителів початкової школи відбувся тренінг з питань впровадження інклюзивної освіти в НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ. Керівник Тетяна Волошина, завідувач ОРЦПІО.

 
       Фотоальбом

Немає коментарів:

Дописати коментар