Семінари

Навчально-практичний семінар ОРЦПІО

03.04.2024 відбувся навчально-практичний семінар “Аналіз річних звітів інклюзивно-ресурсних центрів Запорізької області”, спікери Тетяна ВОЛОШИНА, завідувач та Наталія МАРКО, методист ОРЦПІО. Учасників заходу привітали доктор соціологічних наук, в.о. проректора з науково-методичної роботи КЗ “ЗОІППО” ЗОР Едуард ГУГНІН та начальник відділу підтримки та розвитку інклюзивної освіти ДОН Ірина СІГАКОВА. Впродовж семінару, в якому взяли участь 72 педагогічних працівника ІРЦ м. Запоріжжя та області, було підведено підсумок звітування директорів ІРЦ за 2023 рік  за такими розділами:

  • Аналіз контингенту дітей з особливими освітніми потребами. 

  • Аналіз кадрового складу ІРЦ. 

  • Аналіз стану матеріально-технічного забезпечення ІРЦ. 

Презентація

Вебінар 

31.01.2024 відбувся вебінар «Підвищення  резильєнтності або як тримати себе в ресурсі», в якому взяли участь 53 фахівці ІРЦ Запорізької області. Методист ОРЦПІО Наталія МАРКО проаналізувала результати проведеного анкетування практичних психологів ІРЦ щодо визначення рівня стресу і стилю поведінки у стресових ситуаціях та ознайомила з багатовимірною моделлю «BASIC Ph», яка розроблена професором Мулі Лаадом для попередження/подолання стресу та пошуку внутрішньої стабільності. Запрошений спікер, фахівець (консультант) КУ «Токмацький інклюзивно-ресурсний центр» ТМР, запропонувала учасникам заходу ефективні методи і техніки для підвищення власної резильєнтність.

Фотозвіт

Фестиваль логопедичної практики “Парад ляльок”

12.12.2023 керуючись розпорядженням голови Запорізької обласної державної адміністрації від 22.02.2023 №101 «Про програму розвитку освіти Запорізької області на 2023-2025 роки» в частині забезпечення подальшого розвитку інклюзивного освітнього середовища в області, відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Запорізької обласної держадміністрації від 31.08.2023 № 308, Наказу КЗ «ЗОІППО» ЗОР від 04.09.2023 №157 «Про проведення обласного фестивалю логопедичної практики «Парад ляльок» та з метою  виявлення, підтримки талановитих педагогічних працівників, сприяння зростанню професійної майстерності вчителів-логопедів (вчителів-дефектологів) у роботі з дітьми з ООП щодо розвитку мовленнєвої функції дитини; підвищення ролі та статусу творчих педагогів, популяризації кращих здобутків вчителів-логопедів (вчителів-дефектологів), відбувся другий  – презентаційний етап (дистанційна форма)  фестивалю логопедичної практики «Парад ляльок», науково-методичний супровід якого забезпечували педагогічні працівники ОРЦПІО Тетяна ВОЛОШИНА та Наталія МАРКО. Серед учасників першого – оглядового етапу (заочна форма) фестивалю, в якому взяли участь  29 вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів закладів освіти Запорізької област, до другого етапу, після підрахунку балів та визначення найліпших робіт членами журі,  потрапило 14 фахівців. Отже, захід, що відбувся, став майданчиком можливостей популяризації своїх здобутків для чотирнадцятьох вчителів-логопедів та вчителів-дефектологів, які пройшли до другого етапу Фестивалю та  розвитку творчості й зростання професійної майстерності для всіх (131) учасників заходу.


Докладніше


Лайфхаки від ІРЦ

10.11.2023 з нагоди  Всесвітнього дня науки в ім’я миру та розвитку 2023 - Обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти (модератори: Тетяна Волошина та Наталія Марко) було проведено круглий стіл “Лайфхаки від ІРЦ”, який об'єднав 409 освітян з різних куточків України (Київщина, Вінниччина, Львівщина, Кіровоградщина, Миколаївщина, Херсонщина, Івано-Франківщина, Донеччина, Запоріжжя та ін.). Впродовж заходу спікери Ліана Короткова, директори КУ “ІІРЦ” Оріхівської міської ради; Тетяна Малуєва, директор КУ “ІРЦ” Бердянської міської ради; Богдан Січкар і Тетяна Очеретнюк, директори ІРЦ по Шевченківському та Олександрівському районах м.Запоріжжя ділилися досвідом роботи у вирішенні питань, які цікаві великій спільноті фахівців ІРЦ, педагогічним працівникам закладів освіти та всім причетним до системного психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП.

Презентації


Дистанційний практикум 

14.09.2023 в межах Тижня освіти дорослих - 2023 відбувся дистанційний практикум «Психолого-педагогічний супровід дітей/учнів закладів дошкільної та загальної середньої освіти: перший рівень підтримки», в якому взяли участь 188 педагогічних працівника закладів освіти Запорізької області. Спікери: завідувач та методист ОРЦПІО Тетяна ВОЛОШИНА та Наталія МАРКО. 

Під час заходу були розглянуті питання:

1.Організація психолого-педагогічного супроводу учнів закладів загальної середньої освіти: перший рівень підтримки

2.Організація психолого-педагогічного супроводу дітей закладів дошкільної освіти: перший рівень підтримки

Презентація


Семінар ОРЦПІО

07.06.2023 відбувся обласний онлайн семінар «Логопедична лялька як засіб формування та розвитку мовленнєвої функції у дітей», спікер Тетяна ВОЛОШИНА, завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти. Впродовж заходу 54 вчителя-дефектолога аналізували особливості порушення мовленнєвого розвитку дітей при дислалії та можливості використання логопедичної ляльки в корекційно-розвитковій роботі з дітьми при цьому порушені. Наприкінці заходу вчителів-логопедів було запрошено до участі у Фестивалі практичної логопедії “Парад ляльок”, який відбудеться в дистанційному форматі  у вересні-грудні 2023 року.

Презентація

Вебінар ОРЦПІО

19.05.2023 відбувся вебінар «Сучасні цифрові технології - шлях до безбар'єрного спілкування» в межах Тижня Науки КЗ “ЗОІППО” ЗОР, в якому взяли участь 378 педагогічний працівник закладів освіти Запорізької області. Спікери Тетяна Волошина, завідувач та Наталія Марко, методист  обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Безбар’єрність такий стан середовища, який робить можливість включення всіх людей у життя соціуму незалежно від стану здоров’я, віку, статі, національності та інших ознак. Це забезпечення рівних прав і можливостей для всіх.

 У нашому суспільстві ще не створені такі умови, за яких кожна людина почувається комфортно у тому чи іншому просторі, адже не може користуватися навколишнім простором самостійно, тобто без сторонньої допомоги. 

Разом з тим, існує багато корисних мобільних додатків та програм, які розроблені спеціально для людей з особливими потребами для того, щоб вести комфортне та повноцінне життя. Під час вебінару слухачі ознайомилися з мобільними застосунками для людей з порушеннями слуху (“Connect by BeWarned”, “Перекладач ЖМ”, додаток “SpreadTheSign”), для людей з порушенням зору (“Sullivan+” та “Be My Eyes”), для людей з порушенням ОРА (додаток “Dostupno” та “Look to Speak”) та застосунок “BetterMe: Mental Health” для людей, які зазнали психологічної травми чи потребують психологічної підтримки.

Презентація

Вебінар

Розуміючи відповідальність: інклюзія дистанційно

17.05.2023р. в межах Міжнародної науково-практичної конференції «ОСВІТА ТА НАУКА КРІЗЬ ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ» відбувся вебінар «Розуміючи відповідальність: інклюзія дистанційно», в якому взяли участь 325 педагогічних працівників Запорізької області. Впродовж заходу були  розглянуті виклики дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами та визначені превентивні кроки щодо виключення ризиків пов’язаних з його реалізацією.

Спікери: Тетяна ВОЛОШИНА завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ “ЗОІППО” ЗОР;

Жанна РАЗІЄВСЬКА заступник директора Комунального закладу “Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів “Талант” Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області;

Кіра СТАДНИЧЕНКО старший викладач кафедри інформаційної та технологічної освіти КЗ “ЗОІППО” ЗОР;

Наталія МАРКО методист обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ “ЗОІППО” ЗОР.

Однією з умов для здобуття освіти на рівні з іншими здобувачами освіти є надання постійної чи тимчасової підтримки учням з особливими освітніми потребами.. Йдеться, зокрема про проведення корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних занять або надання таких послуг спеціальними педагогами закладу освіти відповідно до потреб дітей, які мають труднощі у навчанні. Для ефективної підтримки закладам освіти необхідно мати фахівців з відповідною освітою,  вміти правильно визначати і оцінювати особливі освітні потреби дітей, навчати їх долати труднощі, зумовлені порушеннями психофізичного розвитку задля забезпечення високої результативності навчальної діяльності. Наголошуємо, що перебування дитини з особливостями психофізичного розвитку в закладі освіти без системного кваліфікованого супроводу є формальною інклюзією, яка не призводить до бажаних результатів, а навпаки гальмує процес впровадження ефективного інклюзивного навчання. Це стосується будь-якої форми здобуття освіти, зокрема дистанційної! Не можна втілювати в життя інклюзію дистанційно не усвідомлюючи відповідальності за її якість та ефективність, тому, відповідно до  мети заходу, впродовж вебінару були  розглянуті виклики дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами та визначені превентивні кроки щодо виключення ризиків пов’язаних з його реалізацією.

Презентація

Фотозвіт

Нетворкінг

20.04.2023 Обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти був проведений нетворкінг «Використання арт-терапевтичних технік у корекційно-розвитковій роботі з дітьми, які зазнали психологічної травми».  Спікери: методист ОРЦПІО Наталія Марко; практичні психологи КУ “Токмацький інклюзивно-ресурсний центр” ТМР та КУ “Молочанський інклюзивно-ресурсний центр” ММР Вікторія та Марина Федоренко. Під час заходу учасники ознайомилися з поняттям, видами та наслідками психологічної травми; пропрацювали разом зі спікером техніку  “еко - арт терапія” (ландшафт); визначили особливості застосування технік фототерапії та нейрографіки у подоланні психологічних травм; ознайомилися з цифровими онлайн-інструментами, які можна використовувати для досягнення арт- терапевтичних цілей. У заході взяли участь 62 учасники: практичні психологи ІРЦ та педагогічні працівники закладів освіти Запорізької області. 

Фотозвіт

Презентації

Навчально-практичний семінар

16.03.2023 відбувся навчально-практичний семінар ОРЦПІО «Аналізування річних звітів інклюзивно-ресурсних центрів Запорізької області»,  спікери Тетяна Волошина (завідувач) та Наталія Марко (методист). Учасників заходу привітала та інформувала відносно деяких питань звітування начальник відділу підтримки та розвитку інклюзивної освіти КУ «Центр фінансово-статистичного аналізу та матеріально-технічного забезпечення освітніх закладів» ЗОР Ірина Сігакова. Впродовж заходу директори та фахівці ІРЦ (62 особи) ознайомились з аналізом згенерованого в АС-ІРЦ узагальненого річного звіту ІРЦ Запорізької області за такими напрямами: кадровий склад ІРЦ; контингент дітей з особливими освітніми потребами; матеріальне забезпечення ІРЦ (приміщення, використання інформаційних технологій і мультимедійного обладнання, корекційні засоби і дидактичні матеріали).

Презентація

Фотозвіт

Семінар ОРЦПІО

28.02.2023р. відбувся онлайн-семінар «Партнерська взаємодія інклюзивно-ресурсних центрів із закладами освіти - запорука ефективної інклюзії», проведений фахівцями обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти  у співпраці  з кафедрою менеджменту освіти та психології. Спікери заходу  Тетяна Волошина - завідувач та Наталія Марко - методист ОРЦПІО,  Тетяна Кравченко - кандидат наук з державного управління, доцент кафедри МОП. У  заході взяли участь 467 педагогічних працівників РЦПІО, ІРЦ,  ЗЗСО, ЗДО Запорізької, Вінницької, Дніпропетровської, Львівської, Волинської, Рівненської, Чернігівської, Одеської, Закарпатської, Кіровоградської, Хмельницької, Херсонської, Київської, Івано-Франківської та Харківської областей.

Впродовж заходу були розкриті принципи та алгоритм побудови соціального партнерства, визначені шляхи співпраці ІРЦ та ЗЗСО для розвитку ефективної інклюзії, наведені результати моніторингових досліджень щодо визначення рівня партнерської взаємодії між інклюзивно-ресурснми центрами та закладами загальної середньої освіти та представлено досвід фахівців ІРЦ Запорізького регіону щодо співпраці з закладами освіти. Спікерами було акцентовано увагуа на тому, що партнерство та співпраця надають можливість залучити якомога більше необхідних ресурсів, а отже – охопити широкий спектр завдань інклюзивної освіти, подолати умовні та реальні бар’єри, якісно вирішувати спільні завдання, що створює умови для забезпечення ефективної інклюзії.

По завершенні заходу було проведено опитування в додатку Zoom, щодо оцінювання рівня взаємодії інклюзивно-ресурсних центрів і закладів загальної середньої освіти. При порівнянні відповідей представників ІРЦ та ЗЗСО визначено те, що, рівень взаємодії з обох сторін більшістю учасників визначений як достатній. Це дає нам право вважати результат “умовно” достовірним та зробити висновок про наявний потенціал у розвитку партнерських відносин між закладами.

Презентація

Фотозвіт

Семінар ОРЦПІО

08.02.2023р. на замовлення ТГ фахівці обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Тетяна Волошина (завідувач) та Наталія Марко (методист) провели онлайн-семінар «Організація інклюзивного навчання в ЗЗСО. Розроблення ІПР» для заступників директорів, педагогічних працівників ЗЗСО з інклюзивними класами, консультантів ЦПР. У  заході взяли участь 755 педагогічних працівників Запорізької області. 

Упродовж заходу було зроблено аналіз нормативно-правової бази організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти, визначено їх важливість та значення для  здійснення успішної  управлінської та організаційної діяльність; розкрито умови забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття освіти в умовах воєнного стану; детально розглянуто всі розділи структури ІПР та надано рекомендації щодо їх заповнення, оскільки розроблення ІПР є командною роботою і дуже важливим кроком в організації інклюзивного навчання в закладі освіти, та від нього залежить успішність моделювання освітнього маршруту дитини, досягнення цілей, мінімізація ризиків чи недоречних впливів, задоволення потреб особи з ООП. 

По закінченню семінару учасники мали можливість поспілкуватися зі спікерами та отримати відповіді на нагальні питання. 

Презентація

Фотозвіт

Семінар

31.01.2023 з метою розкриття позитивного впливу використання ІКТ щодо компенсації порушень мовленнєвого розвитку різного ступеня прояву в осіб з ООП, розвитку їх комунікативної діяльності та соціальної адаптації, фахівці ОРЦПІО Тетяна Волошина (завідувач) та Наталія Марко (методист) провели онлайн-семінар «Розвиток мовлення дітей з особливими освітніми потребами: інформаційно-комунікаційні технології» для педагогічних працівників Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 2» Запорізької обласної ради. У заході взяли участь 50 осіб.

Упродовж заходу учасники семінару згадали психолого-педагогічну та клініко - педагогічну класифікації мовленнєвих порушень та з'ясували, яким чином їх пов’язувати між собою для кращого розуміння мовленнєвих порушень, прогнозування їх виправлення та налагодження корекційно-розвиткової роботи з дітьми; познайомились з особливостями стану сформованості мовлення, які потребують використання асистивних (програмних) технологій, враховуючи вузько професійну діагностику фахівця, ступень прояву категорій освітніх труднощів та рівні підтримки особи; отримали знання щодо використання україномовного мобільного додатку Digital Inclusion для розвитку або відновлення мовлення, соціалізації та реабілітації дітей, які мають мовленнєві порушення.

Цифрова інклюзія - це той крок у майбутнє, який  створює рівні можливості для всіх у сучасному цифровому світі, це важливий процес, який сприяє соціальній інтеграції осіб з особливими освітніми потребами, зокрема з тяжкими порушеннями мовленнєвого розвитку. Використання цифрових технологій створює можливості для залучення осіб з особливими потребами в соціум, сприяє формуванню культури їх підтримки та соціалізації. Тому практична частина семінару була присвячена знайомству з першим україномовним мобільним додатком Digital Inclusion, який створено з метою залучення всього суспільства у використання технологій для розвитку або відновлення мовлення, соціалізацію та реабілітацію дітей та дорослих із розладами аутичного спектру, після інсульту або у інших ситуаціях протягом життя, коли вербальна комунікація неможлива. Під керівництвом спікера учасники мали можливість завантажити та попрацювати у програмі Digital Inclusion на своїх гаджетах, а наприкінці заходу оцінити його користь та необхідність використання в корекційно-розвитковій роботі з невербальними дітьми через питання щодо зацікавленості програмою за допомогою опитування в додатку Zoom.

Вебінар ОРЦПІО

24.11.2022 відбувся вебінар «Використання програмного забезпечення Бордмейкер в ІРЦ», організований обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти. У липні-серпні 2022 року у межах проєкту «Асистивні технології, як акселератор для дітей з особливими освітніми потребами», який було підтримано МОН України та реалізовано НРЦ «Джерело» за підтримки Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ) та Фонда Акеліуса, відбувся тренінг «Асистивні технології для інклюзивної освіти. Програмне забезпечення Бордмейкер». Онлайн навчання з використання програмного забезпечення Бордмейкер, як асистивної технології для підтримки інклюзивного навчання, пройшли вчителі-логопеди ІРЦ по Дніпровському та Шевченківському районів м. Запоріжжя,  за результатами якого отримали сертифікати та ліцензії безкоштовного програмного забезпечення «Бордмейкер 7» для ІРЦ. Саме знаннями отриманими на навчанні, власними досягненнями та напрацюваннями впродовж заходу ділились консультанти ІРЦ Алевтина Рінденко, Людмила Маловичко, Вікторія Гілевич та Катерина Гетманенко, директор ІРЦ по Шевченківському району. Організатор та модератор заходу Тетяна Волошина, завідувач ОРЦПІО. На вебінарі було присутньо 47 осіб, серед яких батьки дітей з особливими освітніми потребами як партнери і зацікавлені особи, які готові до співпраці з фахівцями задля розвитку дитини та розуміння її потреб.

Спікери:

Інклюзивно - ресурсний центр по Шевченківському району міста Запоріжжя департаменту освіти і науки Запорізької міської ради: 

Катерина Гетманенко директор ІРЦ

розповіла про можливості використанні  «Бордмейкер 7» саме для дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку

Людмила Маловичко, консультант ІРЦ, вчитель-логопед

Вікторія Гілевич, консультант, вчитель-дефектолог

представили практичну частину теми вебінару

Інклюзивно – ресурсний центр по Дніпровському району міста Запоріжжя департаменту освіти і науки Запорізької  міської ради

Рінденко Алевтина, консультант ІРЦ, вчитель логопед

розкрила теоретичну частину теми

На тепер саме ці 2 ІРЦ у нашому місті мають можливість використовувати повну версію програми безкоштовно. Але безперечною умовою цього є те, що фахівці мають систематично користуватися програмою, або засновники припиняють дію проєкту.

Просвітницька діяльність

24.10.2022 відповідно до покладених на ресурсні центри завдань та з метою здійснення просвітницької діяльності, фахівці ОРЦПІО Тетяна Волошина та Наталія Марко провели майстер-клас «Мовленнєвий розвиток дітей з особливими освітніми потребами засобами сучасних інформаційно-комунікаційних технологій». Захід відвідало 49 педагогічних працівників, які працюють у закладах освіти Новомиколаївської та Тернуватської територіальних громад Запорізького району Запорізької області.

Під час майстер-класу учасники заходу зробили аналіз психолого-педагогічної класифікацій порушень мовленнєвого розвитку дітей, розглянули напрями оцінки мовленнєвого стану вчителем-логопедом впродовж комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи та ознайомились з мобільним додатком Digital Inclusion як інструментом розвитку мовлення дитини з особливими освітніми потребами та його використанням для комунікації невербальних дітей.

За підсумками майстер-класу, підведеного за допомогою опитування в додатку Zoom, 47 % учасників виявили бажання користуватись додатком Digital Inclusion; 53 % - планують це зробити у подальшому. 

Фотозвіт

Вебінар ОРЦПІО

16.09.2022 відбувся вебінар «Використання дистанційних технологій під час проведення корекційно-розвиткових онлайн-занять із дітьми з особливими освітніми потребами». Спікери: завідувач ОРЦПІО Тетяна Волошина та методист ОРЦПІО Наталія Марко. У заході взяли участь 40 педагогічних працівників закладів освіти Запорізького регіону.

Під час заходу учасники ознайомились з деякими особливостями надання корекційно-розвиткової допомоги дітям з особливими освітніми потребами у дистанційному форматі, можливостями проведення корекційно-розвиткових занять за допомогою онлайн ресурсів (LearningApps.org, Wordwall, Jamboard, Vocaroo Childdevelop.com.ua), які сприятимуть зацікавленості дітей та допоможуть урізноманітнити навчання . 

Фотозвіт

Презентація

 

Вебінар ОРЦПІО

14.09.2022 в межах Тижня освіти дорослих-2022 відбувся вебінар «Використання дистанційних технологій під час проведення корекційно-розвиткових онлайн-занять із дітьми з особливими освітніми потребами». Спікери: завідувач ОРЦПІО Тетяна Волошина та методист ОРЦПІО Наталія Марко. У заході взяли участь 79 педагогічних працівників закладів освіти Запорізької та інших областей України.

Під час заходу учасники згадали теоретичні основи дистанційного навчання, його нормативно-правове забезпечення та особливості отримання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг в дистанційному форматі. Здійснили екскурс по сайтах, які пропонують конспекти занять або інтерактивні вправи саме для роботи з дітьми з особливостям психофізичного розвитку та опрацювали онлайн ресурси (LearningApps.org, Wordwall, Jamboard, Vocaroo Childdevelop.com.ua), які дозволяють створювати власні інтерактивні вправи та завдання, що допоможуть урізноманітнити проведення корекційно-розвиткових занять онлайн та зацікавити дітей. 

Фотозвіт

Презентація

Майстер-клас

30.08.2022 р. відповідно до Наказу КЗ «ЗОІППО» ЗОР від 16.08.2022 № 134 «Про проведення «Серпневих студій» відбувся майстер-клас «Цифрові технології інклюзії (Digital Inclusion): інструмент для альтернативної та додаткової комунікації осіб з ООП». Спікери: завідувач ОРЦПІО Тетяна Волошина та методист ОРЦПІО Наталія Марко. У заході взяли участь 46 педагогічних працівників закладів освіти Запорізького регіону.

Під час майстер-класу учасники заходу ознайомились з видами та формами АДК, визначили які групи та види АДК виділяють на сьогодні, як і ким здійснюється оцінка потреб дитини в АДК, хто саме і яких видів комунікації потребує та опрацювали комп’ютерну і мобільну версії першого україномовного мобільного додатку DIGITAL INCLUSION.
За підсумками майстер-класу, підведеного за допомогою опитування в додатку Zoom, більшість учасників (53 %) - виявили бажання у подальшому користуватись додатком DIGITAL INCLUSION; 26 % - зацікавилася ним; 21 % учасників опитування  припустили, що будуть користуватись додатком в роботі з дітьми у подальшому, для покращення комунікації.

Фотозвіт

Презентація


Круглий стіл

Традиційно старт кожному новому навчальному року дають Серпневі студії, які проводить КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР. Це можливість ознайомлення з новими цікавими й корисними проєктами, обміну досвідом, спілкування, якого зараз так бракує.

22.08.2022р. урочисте відкриття «Серпневих студій» розпочалося роботою Круглого столу «Педагогічний досвід: традиції та новації, проблеми та перспективи», в якому взяли участь більше 100 педагогів Запорізької області, зокрема фахівці ОРЦПІО. Метою проведення круглого столу визначено зміну ставлення освітян до роботи над досвідом; професійний розвиток педагогічних працівників.
В круглому столі взяли участь 
Бухаріна Людмила Михайлівна, директор департаменту освіти і науки Запорізької обласної Державної адміністрації, д.ек.н., професор, співробітники Інституту;
Варецька Олена Володимирівна, проректор з науково-методичної роботи, д.п.н., професор, 
Нікулочкіна Олена Василівна, завідувач кафедри початкової освіти, к.п.н., доцент;
Хаустова Олена Валеріївна, доцент кафедри початкової освіти, к.п.н., доцент; 
Бабко Тетяна Миколаївна, доцент кафедри менеджменту освіти та психології, к.п.н., доцент; 
Аксьонова Олена Петрівна, завідувач кафедри реабілітаційної педагогіки і здорового способу життя, к.п.н., доцент, майстер спорту; 
Волошина Тетяна Анатоліївна, завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти; 
Могілевська Вікторія Моїсеівна, доцент кафедри теорії та методики виховання, к.соціол. наук, доцент; 
Сирцова Ольга Миколаївна, доцент кафедри філософії та суспільно-гуманітарних дисциплін, к.іст.н., доцент; 
Швець Юлій Олександрович, завідувач кафедри інформатичної та технологічно освіти, к.техн.н., доцент; 
Телятник Кіра Валентинівна, старший викладч кафедри інформатичної та технологічно освіти, 
Лукачевич Андрій Федорович - старший викладач інформатичної та технологічно освіти; 
Байєр Ольга Миколаївна, завідувач кафедри дошкільної освіти, к.псих.н., доцент; 
Шульга Людмила Миколаївна, доцент кафедри дошкільної освіти, к.п.н., доцент; 
Погрібняк Ніна Василівна, старший викладач кафедри дошкільної освіти; 
Гусєва Наталя Михайлівна, Дехтяренко Світлана Григорівна, Чорна Віра Миколаївна, Крижко Людмила Володимирівна – методисти методичного відділу.
За результатами дискусії щодо пропонованих до обговорення питань, учасниками круглого столу було сформульовано такі висновки та практичні рекомендації:
1. Скоординувати взаємодію інституту та педагогічної спільноти з означеної проблеми для подальшого професійного розвитку освітян стосовно: 
- надання методичної допомоги для роботи над досвідом упродовж 1-5 років;
- навчання у школі педагогічного досвіду /творчій групі/ педагогічній майстерні тощо
2. Відповідальним у закладах освіти звернути увагу на можливі недоліки, які можуть бути допущено на етапах роботи з педагогічним досвідом: 
- недостатню увагу науковому аналізу масового досвіду за основними напрямами роботи закладу освіти тощо;
- стихійність, випадковість, безсистемність, невчасність виявлення та роботи над досвідом;
- обмеження доступу до досвіду широкого освітянського загалу;
- суб’єктивний підхід до оцінки передового педагогічного досвіду, зокрема новаторського, певна його ідеалізація або необґрунтоване заперечення;
- популяризація без достатньої перевірки, наукової апробації; 
- обмеження збиранням фактів, які не аналізуються, не узагальнюються або узагальнюються  поверхнево;. 
3. Продовжити науково-методичну діяльність, спрямовану на зміну ставлення педагогів до роботи над досвідом на теоретичному і практичному рівні, відмовитися від стихійності в узагальненні ППД, опертя на моделювання, в основі якого лежить педагогічний експеримент.
4. Сформулювати пропозиції щодо категоріального апарату, необхідності  прийнятих нових законодавчих актів щодо ППД.

Світлини

Майстер-клас

20.05.2022 р. з нагоди Дня науки в Україні та у межах Тижня науки КЗ «ЗОІППО» ЗОР відбувся майстер-клас «Цифрові технології інклюзії (Digital Inclusion): інструмент для альтернативної та додаткової комунікації осіб з ООП». Спікери: завідувачка ОРЦПІО Тетяна Волошина та методист ОРЦПІО Наталія Марко. У заході взяли участь 99 педагогічних працівників закладів освіти Запорізького регіону.

Під час майстер-класу учасники заходу ознайомилися з поняттями, пов'язаними з альтернативною та додатковою комунікацією (АДК), умовами та можливостями використання АДК, особливостями комунікативної діяльності дітей з особливими освітніми потребами; опрацювали комп’ютерну та мобільну версії першого україномовного мобільного додатку DIGITAL INCLUSION.

Підведення підсумків майстер-класу та опитування учасників за допомогою онлайн-сервісу Mentimeter дозволило зробити висновок про зацікавленість та бажання педагогів щодо засвоєння та використання даного додатку у своїй педагогічній практиці.

Презентація

Світлини

Скртифікати 

Всеукраїнський вебінар

17.05.2022 року фахівці ОРЦПІО Тетяна Волошина та Наталія Марко провели Всеукраїнський вебінар «Стрибок у світ інклюзивної аналітики РЦПІО», в якому взяли участь представники ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів з Донецької, Київської, Волинської, Житомирської, Дніпропетровської, Миколаївської, Полтавської, Закарпатської та інших областей України.

Під час заходу учасники поринули у світ аналітичних досліджень РЦПІО, взяли участь у розробленні анкет та створенні Googl форм для проведення моніторингу, спробували аналізувати узагальнені результати опитування тощо. Впродовж вебінару фахівцями ОРЦПІО були представлені результати проведеної аналітичної діяльності за попередні роки, а саме:

-   аналіз кадрового складу ІРЦ Запорізької області;
-   аналіз забезпечення ІРЦ фахівцями із сертифікатами користувачів сучасними психодіагностичними методиками WISC-IV, Leiter-3, Conners-3, PEP-3 та CASD;
-   аналіз висновків ІРЦ в АС -«ІРЦ»;
-   аналіз  стану консультативно-методичної допомоги педагогічним працівникам закладів освіти з питань навчання дітей з особливими освітніми потребами;
-   охоплення навчанням дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти з 2016 по 2021 рр.;
-   аналіз даних реєстру дітей, які пройшли комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсних центрах;
-   результати моніторингового дослідження участі фахівців інклюзивно-ресурсних центрів у системному кваліфікованому супроводі осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти Запорізької області;
-   результати моніторингового дослідження якості надання  корекційно-розвиткових послуг учням закладів загальної середньої  освіти з порушеннями мовленнєвого розвитку вчителями-логопедами  логопедичних пунктів;
-   аналіз стану матеріально-технічного забезпечення ІРЦ Запорізького регіону;
-   аналіз рейтингу участі фахівців інклюзивно-ресурсних центрів у заходах обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної  освіти за 2019- 2021 рр.
По закінченню заходу учасники отримали відповіді на запитання та за допомогою застосунку Flinga обмінялися враженнями і пропозиціями. 

Вебінар

29.04.2022 відбувся вебінар «Алгоритм надання освітніх та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання», на якому були присутні асистенти вчителів/вихователів, практичні психологи, корекційні педагоги закладів освіти з інклюзивним навчанням (23 особи)Спікери Тетяна Волошина, завідувачка ОРЦПІО; Світлана Авдєєва, старший викладач кафедри РПЗСЖ; Наталія  Марко, методист ОРЦПІО. Впродовж заходу висвітлювались такі питання: умови надання освітніх та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП в період військового конфлікту; алгоритм надання корекційно-розвиткових послуг вчителями-дефектологами закладів освіти; надання освітніх послуг дітям з ООП асистентами вчителів/вихователів закладів освіти з інклюзивним навчанням в період воєнного стану; психолого-педагогічна підтримка дітей з ООП в період військового стану.

Презентація 1

Презентація 2

Презентація 3

Фото

Вебінар21.04.2022р., у Всесвітній день творчості та інноваційної діяльності та напередодні
Всеукраїнсього Дня психолога, відбувся вебінар «Професійний розвиток практичного
психолога інклюзивно-ресурсного центру» для практичних психологів ІРЦ (18 осіб),
спікер методист ОРЦПІО Наталія Марко.

Під час вебінару було розглянуто такі питання:

1. Проблема професійного розвитку практичного психолога ІРЦ в сучасних умовах.

2. Нормативно-правове забезпечення професійного розвитку педагогічних працівників в Україні

3.    Структура й шляхи професійного розвитку практичного психолога ІРЦ

4.  Е-портфоліо (сайт/блог) - як один із методів систематизації педагогічного досвіду практичного психолога ІРЦ

По закінченню вебінару за допомогою анкетування практичні психологи перевірили свої потреби у професійному саморозвитку.

Вебінар

11.01.2022 відбувся вебінар (додаток ZOOM) «Визначення рівнів підтримки дітей з особливими освітніми потребами у закладах освіти Запорізької області», у якому взяли участь 116 осіб. Керівник заходу Тетяна Волошина (завідувачка ОРЦПІО) та спікери Тетяна Колодіна і Наталя Головань (директори ІРЦ м. Мелітополь, м. Запоріжжя по Дніпровському району) розкрилі питання щодо особливостей проведення засідань команд психолого-педагогічного супроводу дітей та учнів з особливими освітніми потребами  у закладах освіти; участі фахівців ІРЦ у засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу з питань визначення рівнів підтримки в освітньому процесі дітям з ООП та відповіли на питання директорів та фахівців ІРЦ Запорізької області.


Світлини

Вебінар 17.12.21р.

17.12.2021 р. у додатку ZOOM відбувся вебінар «Якісне виконання завдань ІРЦ як основа організації ефективної інклюзії в закладах освіти», на виконання листа МОН України від 16.11.2021 № 1/19832-21 «Про роботу інклюзивно-ресурсних центрів у зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 р. № 765» для директорів, фахівців інклюзивно-ресурсних центрів. Спікер заходу Тетяна Волошина, завідувачка ОРЦПІО, разом з педагогічними працівниками ІРЦ (55 осіб) аналізувала Положення про інклюзивно-ресурсний центр (далі - Положення), затверджене постановою Кабінетом Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545 "Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 617 від 22.08.2018№ 983 від 21.10.2020 № 765 від 21.07.2021".
      Впродовж заходу було визначено основні зміни внесені в  Положення, зокрема в завданнях ІРЦ, трактуванні термінології, наданні корекційно-розвиткових послуг, вивченні дитини у закладах освіти, визначенні категорії освітніх потреб; закцентовано увагу на необхідності міжвідомчої співпраці фахівців задля забезпечення ефективної інклюзії у Запорізькій області.

Світлини

10.11.2021р.

10.11.2021 в межах Всесвітнього дня науки в ім’я миру та розвитку, який
спрямований на підвищення рівня поінформованості громадськості про важливість науки, її популяризацію у суспільстві, ознайомлення широкого загалу з досягненнями науковців, створення позитивного іміджу вченого та зацікавлення молоді науковою роботою, був проведений онлайн-вебінар «Діагностика розладів аутистичних проявів за допомогою методик CASD ТА  PEP-3». У заході взяли участь 93 педагогічні працівники закладів освіти Запорізької області, зокрема фахівці інклюзивно-ресурсних центрів.

Під керівництвом Наталії Марко, методистки ОРЦПІО, учасники ознайомилися із загальними відомостями про розлади аутистичного спектра (РАС) у дітей, причинами їх виникнення; діагностичними критеріями розладів за DSM IV, V;  визначили та узагальнили можливі прояви аутистичного спектру, які притаманні цім дітям за допомогою онлайн-сервісу Flinga. Практичний психолог КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Мелітопольської міської ради Олеся Поділова поділилася власним досвідом роботи з дітьми, які мають  розлади аутистичного спектра, а саме розкрила особливості застосування  психодіагностичної методики PEP-3 та  скринінгової методики CASD в умовах ІРЦ.

Тетяна Волошина, завідувачка ОРЦПІО привітала учасників вебінару з Всесвітнім днем науки в ім’я миру та розвитку та звернула увагу фахівців ІРЦ на виконання Листа МОН від 04.11.2021 №1/19028-21«Щодо проведення всеукраїнської інформаційно-просвітницької кампанії «ДЛЯ ДІТЕЙ суспільство без бар’єрів». Мета інформаційної кампанії – продемонструвати, що тільки через розбудову інклюзивного та безбар’єрного суспільства можна створити належні умови для розвитку кожної дитини, а також забезпечити її включення в активне життя закладу освіти, громади та суспільства. У межах кампанії розроблено два короткі відеоролики для розміщення на національних та регіональних каналах у якості соціальної реклами, які було продемонстровано під час вебінару. 
Насамкінець Наталія Марко навела позитивні приклади та розповіла історії
відомих людей, які мали прояви РАС, але це не завадило їм стати Всесвітньо відомими та досягти значних успіхів у житті.

Презентація 1 

Презентація 2 

Презентація 3 

Поділова О.П.Робота з дітьми, які мають розлади аутистичного спектра: діагностичний

аспект//Практичний психолог.Дитячий садок.- 2021. - № 3

Поділова О.П.Робота з дітьми, які мають розлади аутистичного спектра: корекційний

аспект//Практичний психолог.Дитячий садок. -2021.- № 6

Фотоальбом

26.10.2021р.

Семінар «Розвиток комунікації дітей з особливими освітніми потребами: сучасні технології»

26.10.2021р. у додатку ZOOM фахівцями Обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ «ЗОІППО» ЗОР був проведений семінар «Розвиток комунікації дітей з особливими освітніми потребами: сучасні технології» для педагогічних працівників КЗ «Гуляйпільська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат» ЗОР (36 учасників). 

Мета семінару:

  1. Ознайомити учасників з поняттям “комунікація” та особливостями комунікативної діяльності дітей з особливими освітніми потребами;

  2. Сформувати у слухачів уявлення про альтернативну та додаткову комунікацію (АДК) визначити зміст понять: альтернативна комунікація (заміщує вербальне мовлення); додаткова комунікація (доповнює наявне мовлення); тотальна комунікація (будь-які засоби та стратегії для покращення комунікації);

  3. Ознайомити педагогів із сучасними методиками розвитку комунікації дітей з особливими освітніми потребами, а саме програмою PECS, мовною програмою МАКАТОН, інтернаціонально-семантичною мовною системою “Бліс-символіка” та першим україномовним мобільним застосунком для безбар’єрного спілкування “Цифрова інклюзія”. 

Під час семінару учасники брали участь у обговоренні актуальних питань та мали можливість поділитися власним досвідом роботи з дітьми, які  мають порушення комунікативних навичок.

12.10.2021р.

Семінар «Діагностика інтелектуальних здібностей за допомогою методик 

WISK-IV, LEITER-3»

12.10.2021р.відбувся семінар для фахівців інклюзивно-ресурсного центру «Діагностика інтелектуальних здібностей за допомогою методик WISK-IV, LEITER-3», керівник методист ОРЦПІО Наталія Марко. 

Презентація 1     Презентація 2

Фотоальбом

Під час семінару учасники (31 особа) ознайомилися з основними поняттями психодіагностики, історичними і сучасними тенденціями в тестуванні інтелекту та опрацювали психодіагностичний інструментарій, який можна використовувати для визначення рівня інтелекту. Допомогла розібратися з питаннями, що виникають під час роботи з психодіагностичними методиками WISK-IV, LEITER-3 практичний психолог ІРЦ по Дніпровському району Олеся Слюсар, яка звернула увагу присутніх на написання норативних звітів та складання висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Після плідної співпраці всі учасники мали можливість задати запитання та поділитися своїм досвідом роботи. 

16.09.2021

Майстер-клас «Стрибок у світ інклюзивної аналітики»

16.09.2021 року в межах Тижня освіти дорослих - 2021 відбувся майстер-клас «Стрибок у світ інклюзивної аналітики». Під час вебінару учасники заходу (78 осіб) поринули у світ аналітичних досліджень: з'ясували, що таке “аналітика”, “моніторингове дослідження”, “аналіз” та на практиці навчились застосовувати інструменти моніторингу. Також педагогічними працівниками ОРЦПІО були представлені результати аналізу кадрового складу, річних звітів, надання корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами та рейтинг активності фахівців ІРЦ.

Презентація

Посилання на сертифікати

Фотоальбо

10.06.2021

Круглий стіл

 10.06.2021 відбувся Круглий стіл «Організація роботи з учнями з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовище» під керівництвом Тетяни Волошиної. 30 педагогічних працівників Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 49 Запорізької міської ради Запорізької області взяли участь у заході.



09.06.2021

Семінар «Особливості взаємодії команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами»

9 червня 2021 року відбувся семінар «Особливості взаємодії команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами», спікер Наталія Марко, методист ОРЦПІО. У семінарі взяли участь 29 педагогічних працівників закладів обсвіти Запорізької області.

Під час семінару були розглянуті наступні питання: 
1.Поняття команди. Соціально-психологічні риси команди, умови її ефективного функціонування.
2.Психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами. Принципи  взаємодії членів команди фахівців.
3.Завдання та організація роботи команди супроводу.
4.Склад команди психолого-педагогічного супроводу та їх функції.
5.Взаємодія в освітньому процесі між учителем і асистентом учителя.
6.Взаємодія команди психолого-педагогічного супроводу з інклюзивно-ресурсним центром.
7.Батьки як рівноправні члени команди супроводу дитини з особливими освітніми потребами.


14.05.2021

ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНЯ «РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ПРОСТІР ЗАРАДИ ІНКЛЮЗІЇ» 
14.05.2021 в межах СЬОМОЇ МІЖНАРОДНОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ «НЕПЕРЕРВНА ОСВІТА НОВОГО СТОРІЧЧЯ: ДОСЯГНЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ» за напрямом  «ІНКЛЮЗИВНА КУЛЬТУРА СУБ’ЄКТІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ: ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ» відбулась ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНЯ «РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ПРОСТІР ЗАРАДИ ІНКЛЮЗІЇ» 

СПІКЕРИ

  1. Гуськова Марина Зотівна, вихователь дошкільного відділення; Машкова Зоя Яківна заступник директора з виховної роботи Комунального закладу «Бердянська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів" Запорізької обласної ради «Дидактичні ігри з прищіпками логіко-математичного спрямування»: основні тези майстра.

  2. Баранова Христина Євгенівна, вчитель-логопед; Машкова Зоя Яківна заступник директора з виховної роботи Комунального закладу «Бердянська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів» Запорізької обласної ради «Використання інтерактивної іграшки «SMART КУБ» у процесі подолання загального недорозвитку мовлення дітей дошкільного віку»: основні тези майстра 

  3. Остапенко Валерія Вячеславівна, Кузнецова Наталя Володимирівна, вчитель-дефектолог (тифлопедагог) дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу №81 «Бірюсинка» Запорізької міської ради Запорізької області: Методика Золтана Дьєнеша «Логічни блоки». Майстрам (спікерам за напрямками) до 22.04.2021 

  4. Дерев’янко Людмила Петрівна, практичний психолог Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) компенсуючого типу "Ромашка" №10 Енергодарської міської ради Запорізької області «Формування емоційного інтелекту дітей з особливими освітніми потребами засобами арт-терапії»: основні тези майстра.

  5. Прозорова Лілія Валентинівна, вчитель початкових класів Комунального закладу навчально-виховного комплексу «Дитячий садок-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Кам'янсько-Дніпровської міської ради Кам'янсько-Дніпровського району Запорізької області «Інклюзивна практика з ароматом натхнення»: основні тези майстра.

 

Презентації



12.05.2021

12.05.2021р. в межах Тижня науки відбувся вебінар, організований Обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти «Співпраця інклюзивно-ресурсних центрів з батьками дітей з особливими освітніми потребами та закладами освіти як ключовими партнерами у реалізації завдань ІРЦ». У заході взяли участь 81 педагогічний працівник закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів.


29.04.2021

Онлайн-семінар «Підготовка дитини з розладами аутистичного спектра до навчання у закладі освіти»

29.04.2021 р. на платформі ZOOM відбувся онлайн-семінар методиста ОРЦПІО Ольги Лоцман «Підготовка дитини з розладами аутистичного спектра до навчання у закладі освіти». На зустрічі були присутні 25 педагогічних працівників м. Запоріжжя і Запорізької області, м. Нікополь, м. Київ.
На семінарі були розглянуті наступні питання:


1. Теоретичний аналіз проблеми розладів аутистичного спектра у дітей.

2. Причини розвитку аутизму.

3. Симптоми аутизму.

4. Діагностика аутизму.

5. Умови успішного навчання дітей з аутизмом у закладах освіти

31.03.2021

Онлайн-семінар «Розвиток комунікації дітей з особливими освітніми потребами: сучасні технології»

31.03.2021 р. на платформі ZOOM відбувся онлайн-семінар методиста ОРЦПІО Ганни Шаповалової «Розвиток комунікації дітей з особливими освітніми потребами: сучасні технології». На зустрічі були присутні 29 вчителів-дефектологів ІРЦ Запорізької області.

На семінарі були розглянуті питання:
1. комунікація та її специфіка;
2. розвиток комунікації дітей з особливими освітніми потребами;
3. альтернативні та допоміжні методи комунікації.

25.02.2021

ОНЛАЙН-СЕМІНАР

25.02.2021 відбувся он-лайн семінар «Арт –техніки в корекційно-розвитковій роботі закладу освіти», в якому прийняли участь 76 педагогічних працівника м. Запоріжжя та Запорізької області., керівник Тетяна Волошина, завідувачка ОРЦПІО. Мета семінару – розкрити позитивний вплив використання арт-технік в корекційно-розвитковому процесі на соціалізацію дітей, які мають порушення слуху. Протягом 4 годин команда фахівців комунального закладу «Кам’янська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат» Запорізької обласної ради (директорка Галина Панченко) ділилися он-лайн своїм досвідом з колегами.

28.01.2021

ОНЛАЙН-СЕМІНАР

28.01.2021 відбувся онлайн - семінар «Особливості аналізування діяльності інклюзивно-ресурсних центрів за минулий рік» (Платформа ZOOM), на який було запрошено директорів інклюзивно-ресурсних центрів, керівник Тетяна Волошина, завідувачка ОРЦПІО.
Учасники семінару отримали інформацію щодо спільного із обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти планування аналітичної діяльності у 2021 році, що стосується реєстрів дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в ІРЦ; реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами; звітної інформації про надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливостями психофізичного розвитку тощо. Директори зробили аналіз заповнення звітної інформації за 2020 рік у системі АС-ІРЦ під керівництвом Наталі Головань (директорка ІРЦ по Дніпровському району), яка також відповіла на питання учасників семінару щодо звітування за минулий рік.

Майстер-клас ОРЦПІО

23.12.2020 р. відбувся онлайн майстер-клас для фахівців ОРЦПІО «Вивчення Висновків комплексної оцінки ІРЦ на АС-ІРЦ Запорізької області» через додаток ZOOM, спікер - Наталія Марко
    У майстер класі прийняли участь завідувачка ОРЦПІО Тетяна Волошина, методисти Ольга Лоцман і Ганна Шаповалова. Наталія Марко ознайомила фахівців з оновленим інтерфейсом порталу. Після демонстрації порталу «Україна. Інклюзія» фахівці ОРЦПІО провели ретельний аналіз декількох висновків ІРЦ м. Запоріжжя та Запорізької області.
   По закінченню зустрічі, працівниками ОРЦПІО була вироблена загальна стратегія на подальшу аналітичну роботу у 2021р., щодо фахового написання висновків.

Вебінар ОРЦПІО


16.12.2020р. відбувся вебінар в ZOOM «Як зберегти здоров'я під час коронакризи», за ініціативи методиста ОРЦПІО Ольги Лоцман. Метою заходу було здійснення структурування уявлень освітян про коронавірус, проведення «інвентаризації» страхів і тривог, які пов’язані з пандемією COVID-19, визначення рівня емоційного благополуччя учасників вебінару, навчання їх методам саморегуляції та релаксації, акцентування уваги на здоровий спосіб життя і турботу про своє здоров’я
Спікерами вебінару були: Плотнікова Юлія, корекційний педагог ЗЗСО №41, видавець-редактор з темою "StopFake NEWS – Як орієнтуватися в медіапросторі?».
Марко Наталія, методист ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО», практичний психолог. Тема: «Як зберегти психічне здоров’я під час коронакризи і повернути емоційне благополуччя?».
Лоцман Ольга, методист ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО», хелс-інструктор з темою: «Поради хелс-інструктора».
По закінченню вебінару Олена Варецька, проректор з науково-методичної роботи, доктор наук, професор зробила аналіз заходу, надала рекомендації щодо подальшої роботи з цієї проблеми.
Фотоальбом

 Вебінар КЗ «ЗОІППО» ЗОР

 20 листопада 2020 року відбувся вебінар з питань співпраці та партнерства Інституту і новостворених Центрів професійного розвитку педагогічних працівників, в якому взяли участь педагогічні працівники обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
Метою заходу було осмислення досвіду, визначення напрямів і перспектив співпраці структурних підрозділів Інституту із ЦПРПП щодо психолого-педагогічного супроводу  професійного розвитку педагогічних працівників у системі неперервної освіти. Завідувачка ОРЦПІО Тетяна Волошина презентувала інформацію, в якій окреслила пропозиції щодо співпраці ОРЦ з ЦПР, як партнерів.
Фото                                                                    

Обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти, в особі методиста Ольги Лоцман, долучився до ювілейної ХХ Міжнародної науково-практичної конференції «Інклюзивне освітнє середовище: проблеми, перспективи, кращі практики», яка проходить 18-19 листопада 2020 року у Відкритому міжнародному університеті розвитку людини "Україна".
  Не зважаючи на пандемію цей захід показав зростаючий інтерес до розвитку інклюзивного середовища. Зазначена подія зібрала навколо себе максимальну і рекордну кількість залучених осіб – близько 900, зібрано більше 300 тез доповідей.
У конференції прийняли участь представники із України, Німеччини, Грузії, Польщі, Казахстану, Литви. Відбувається інтеграція зусиль учених, освітян, підприємців, промисловців та громадських діячів, практиків, представників міністерств, міжнародних фондів, громадських активістів навколо питань організації інклюзивної освіти, створення без бар’єрного середовища, забезпечення рівних можливостей.
Для зручності комунікації між учасниками конференції було створено групу Конференції у Viber, яка після завершення конференції залишиться відкритою для подальшого спілкування всіх, хто переймається проблемою інклюзивної освіти.
Вперше за 20 років проведення Конференції трансляція події одночасно відбувається онлайн через Zoom і у ФБ, і на каналі у YouTube, щоб усі зацікавлені могли приєднатись.


10-12 листопада 2020 р. на базі КЗ «ЗОІППО» ЗОР відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійного розвитку педагогічних працівників у системі неперервної освіти» (у режимі інтернет-конференції), присвячена Всесвітньому дню науки в ім’я миру та розвитку, в якій взяли участь педагогічні працівники ОРЦПІО.
11.11.2020 року, в межах конференції, методист ОРЦПІО Ольга Лоцман відвідала Едьютон-вебінар «Система психолого-педагогічного супроводу професійного розвитку педагогічних працівників в умовах реформування освіти». 
Тетяна Афанасьєва к. психол. н., доцент, завідувачка кафедри менеджменту освіти та психології КЗ «ЗОІППО» ЗОР та Тетяна Кравченко к. держ.упр. н., доцент кафедри менеджменту освіти та психології зробили цікаву доповідь на тему «Проєктування професійного розвитку педагогічних працівників в умовах суспільних викликів». Було представлено модель професійного розвитку педагогічних працівників, розроблену в науково-дослідній лабораторії КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
Натхненно, професійно, завзято були зроблені доповіді командою психологів м. Енергодар на чолі із завідувачкою центра професійного розвитку педагогічних працівників Тетяною Павленко. 
Час вебінару сплинув дуже швидко. Учасники отримали інформацію щодо ефективних методів та умов професійного розвитку педагогічних працівників у період реформування освіти. З’явилася мотивація, нові ідеї, творче натхнення. Щиро дякуємо! 
11.11.2020 року методист ОРЦПІО Наталія Марко взяла участь у оn-line семінарі «Науково-методичний супровід професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін засобами цифрових сервісів», який провів Фролов Дмитро, к.с.-г.н., старший викладач кафедри дидактики та методик навчання природничо-математичних дисциплін. Під час семінару Фролов Д. поділився сучасними цифровими сервісами, інтернет ресурсами та інноваційними методами, які використовує у своїй роботі.
12.11.2020 року методисти ОРЦПІО Ольга Лоцман, Наталія Марко, Ганна Шаповалова взяли участь у оn-line майстер-класі «Практичні методи професійної саморегуляції фахівця в умовах карантину», Панкратової Олени, голови правління Громадської організації «Об'єднання психологів, психотерапевтів та реабілітологів «Відновлення». Психологіня познайомила учасників заходу з одним із наслідків впливу пандемії COVID-19 на психологічний стан людей, з принципом невизначеності (недолік інформації; інтерпретація всіх змін, як деструктивних, стресових); надала інформацію про стрес, його різновиди та наслідки; повідомила про те, що саме профілактика деструктивних станів, захист від стресу, навички ненасильницької комунікації, уміння попереджувати і долати конфліктні ситуації, керівникам не збільшувати кількість стресу для підлеглих набувають першочергове значення. 
Під час набуття практичних навичок, під керівництвом досвідченої фахівчині, педагоги відпрацьовували наступні методи: дихальні вправи, фейсбілдінг, шейкінг, пендікуляція, центрування, M-bodiment.  Під час майстер класу учасники відчували справжній релакс, адже пані Олена продемонструвала практичні методи для професійної саморегуляції, які можна виконувати, навіть, сидячи за комп'ютером.
ФОТО

Семінар «Сучасні системи відеоконференцзв'язку для організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання»

13.10.20 на базі НМЦ інформатизації освіти КЗ «ЗОІППО» ЗОР відбувся семінар «Сучасні системи відеоконференцзв'язку для організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання», який відвідала Ганна Шаповалова, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.

На семінарі учасники отримали інформацію про web-платформи для відеоконференцзвязку. Для самостійної роботи було запропоновано створити відеоконференцію на двох обов'язкових платформах - Jitsi Meet та Google Meet та на одній з них (за вибором) - відеочат.

Майстер-клас «Сучасні психодіагностичні методики – складаємо висновок»

   17.02.2020 відбувся майстер-клас «Сучасні психодіагностичні методики – складаємо висновок» на якому були присутні 34 фахівці інклюзивно-ресурсних центрів міста та області. Тренери: Слюсар Олеся – практичний психолог інклюзивно-ресурсного центру по Дніпровському району м. Запоріжжя, Копитін Іван – методист обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти. 
   На майстер-класі були розглянуті наступні питання: 
   1) Сучасні психодіагностичні методики – загальна характеристика та цілі застосування; 
 2) Особливості організації психодіагностичного простору та вивчення дітей за допомогою сучасних методик; 
  3) Наративний звіт як підгрунтя висновку комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.

Семінар «Психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти»

  27 листопада 2019 року на базі дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №100 «Гармонія» Запорізької міської ради Запорізької області відбувся семінар «Психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти». У семінарі взяли участь 22 педагога, які мали змогу ознайомитись з роботою команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в ЗДО та потренуватись у складанні ІПР. 
  Керівники семінару: Тетяна Волошина, завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти та Світлана Авдєєва, старший викладач кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя. 
 Дякуємо педагогічному колективу ЗДО № 100 (директор Наталія Канцедал) за плідну співпрацю та створення комфортних умов для проведення семінару.
       Фотоальбом


Семінар «Психолого-педагогічний супровід дитини дошкільного віку з особливими освітніми потребами»

    17 жовтня 2019 року на базі Комунального закладу «Кам’янська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат» Запорізької обласної ради відбувся семінар «Психолого-педагогічний супровід дитини дошкільного віку з особливими освітніми потребами (порушеннями слухової функції, розладами аутистичного спектру, затримкою психічного розвитку)», на якому були присутні 35 педагогів Запоріжжя та Запорізької області. Керівник Тетяна Волошина, завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ «ЗОІППО» ЗОР. 
     У межах семінару було проведено: 
     Майстер-класи: 
  • Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями слуху; 
  • Корекційно-розвиткова робота з дітьми, які мають розлади аутистичного спектру; 
  • Психолого-педагогічний супровід дитини із затримкою психічного розвитку; 
  • Корекція порушень опорно-рухового апарату засобами ЛФК (степ-аеробіка)
     Тренінги:
  • Фоноритміка;
  • Логоритміка; 
  • Культура спільноти людей з порушеннями слуху. 
  • Вивчення дактильної абетки 
 Учасники тренінгу ознайомились з корекційно-розвитковим середовищем школи-інтернату. Керівник та учасники семінару щиро вдячні Галині Панченко - директору КЗ «Кам’янська СЗШ-І» ЗОР, Ірині Китмановій - заступнику директора з навчальної роботи, усім працівникам закладу освіти за надану можливість отримати досвід роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, поринути в атмосферу творчості, гостинність. Сподіваємось на подальшу співпрацю!

Skype-конференція


    25 вересня 2019 року на базі КЗ «ЗОІППО» ЗОР було проведено Skype-конференцію «Використання електронних таблиць у моніторингових дослідженнях інклюзивно-ресурсних центрів» керівники Тетяна Волошина - завідувач ОРЦПІО та Роман Шумада - завідувач ОНМЦ моніторингових досліджень якості освіти У заході прийняло участь 22 педагогічних працівників ІРЦ м. Запоріжжя та Запорізької області. У межах Програми Skype-конференції було проведено пробне заповнення реєстрів (електронних форм та таблиць) інклюзивно-ресурсних центрів та надано консультації за змістом реєстрів дітей, які пройшли комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку; фахівців, які працюють в ІРЦ; паспорту ІРЦ та з технічних питань виконання роботи.
      Фотоальбом

Нарада для директорів інклюзивно-ресурсних центрів

      02.08.2019 у КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради на підставі Листа Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації від 29.07.2019 № 03.2-17/791 з метою обговорення пріоритетних напрямків роботи інклюзивно-ресурсних центрів у 2019-2020 навчальному році відбулася Нарада для директорів інклюзивно-ресурсних центрів (були присутні 29 осіб).
    Протягом заходу здійснювався аналіз Методичних рекомендацій щодо організації інклюзивного навчання в закладах освіти у 2019-2020 навчальному році (Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06.2019 № 1/9-409 «Організації інклюзивного навчання в закладах освіти у 2019/2020 н.р.»); Постанови Кабінету Міністрів України від 10.07.2019 № 635 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти»; Постанови Кабінету Міністрів України від 10.07.2019 № 636 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших нормативно-правових актів, які регламентують діяльність ІРЦ; висвітлювалась інформація щодо проведення тренінгів та семінарів у ІІ півріччі 2019 року та можливостей  узагальнення перспективного педагогічного досвіду фахівцями ІРЦ.
    На питання присутніх відповіли Ірина Сігакова – начальник відділу підтримки та розвитку інклюзивної освіти комунальної установи «Центр фінансово-статистичного аналізу та матеріально-технічного забезпечення закладів освіти» Запорізької обласної ради та Тетяна Волошина  завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.    

Семінар «Вивчення особливостей психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами»

     13.05.2019 року в межах Тижня науки – 2019 КЗ «ЗОІППО» ЗОР відбувся семінар «Вивчення особливостей психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами» протягом якого були розглянуті питання теоретичних основ вивчення особливостей психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами з використанням валідного, стандартизованого діагностичного інструментарію. На заході були присутні 12 психологів ІРЦ. Керівники методисти Запорізького обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Іван Копитін, Інна Доля. 

Семінар  «Теоретико-методологічні основи корекційної роботи з дітьми з порушеннями емоційно-вольової сфери»

    24.04.2019 року на базі ЗОРЦПІО, під керівництвом методиста ресурсного центру І.В. Копитіна, пройшов семінар на тему «Теоретико-методологічні основи корекційної роботи з дітьми з порушеннями емоційно-вольової сфери». На заході були присутні 21 психолог ІРЦ міста та області. Під час семінару були розглянуті підходи до психологічної корекції емоційно-вольового неблагополуччя дітей. Також, психологам ІРЦ була запропонована, для використання у практичній роботі, план-схема роботи з дітьми з емоційно-вольовими порушеннями.
         Фотоальбом.

Семінар «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах спеціального закладу загальної середньої освіти»  

 16.04.2019 на базі КЗ «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Джерело» ЗОР відбувся семінар «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах спеціального закладу загальної середньої освіти» для директорів інклюзивно-ресурсних центрів м. Запоріжжя та Запорізької області. На захід завітала директор Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації Тетяна Озерова. Вона визначила роль інклюзивно-ресурсних центрів в організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, акцентувала увагу присутніх на основних завданнях ІРЦ, а також наголосила, що спеціальні заклади загальної середньої освіти є важливою ресурсною базою для навчання фахівців та розбудови інклюзивного середовища. 
    Ірина Сігакова, начальник відділу підтримки та розвитку інклюзивної освіти довела до відома директорів нові нормативно-правові акти МОН України, які стосуються діяльності ІРЦ та відповіла на запитання. 
     На семінарі були розглянуті наступні питання: 
  •організація корекційно-розвиткової роботи у спеціальних закладах загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами; 
  •корекційно-розвиткова робота як складова освітнього процесу спеціальної школи-інтернату (перегляд уроків та корекційно-розвиткових занять). 
    Програма семінару виконана у повному обсязі. Директори ІРЦ (26 осіб) та керівник семінару Тетяна Волошина, завідувач ОРЦПІО висловлюють щиру подяку педагогічним працівникам, адміністрації, особисто директору КЗ «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Джерело» ЗОР Нішенку О.В. за надану можливість підвищення професійного рівня з надією на подальшу плідну співпрацю.
 
Семінар «Психолого-педагогічний супровід дитини дошкільного віку з особливими освітніми потребами (порушеннями слухової функції, розладами аутистичного спектру, затримкою психічного розвитку)» 

20 березня 2019 року на базі Комунального закладу «Кам’янська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат» Запорізької обласної ради обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КЗ «ЗОІППО» ЗОР було проведено семінар «Психолого-педагогічний супровід дитини дошкільного віку з особливими освітніми потребами (порушеннями слухової функції, розладами аутистичного спектру, затримкою психічного розвитку)», керівник - завідувач ОРЦПІО Тетяна Волошина. У заході прийняло участь 46 педагогічних працівників закладів освіти м. Запоріжжя та Запорізької області. У межах Програми семінару було проведено тренінги та майстер-класи з фоноритміки, логоритміки, вивчення дактильної абетки; організовано відео-перегляд корекційно-розвиткових занять в дошкільних групах для дітей з порушеннями слуху, розладами аутистичного спектру, із затримкою психічного розвитку. Присутні ознайомились з корекційно-розвитковим середовищем закладу загальної спеціальної освіти, переглянули концертну програму Народного художнього колективу ансамблю танцю «Ритм». Учасники семінару щиро вдячні за гостинність, професійну майстерність директору КЗ «Кам’янська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат» ЗОР Галині Панченко, всьому колективу закладу та бажають успіхів, натхнення, подальшої плідної творчої роботи.

 Семінар «Особливості підготовки аналітичної інформації фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів»    

   23 січня 2019 року на базі комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради відбувся обласний семінар «Особливості підготовки аналітичної інформації фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів», в якому взяли участь 27 директорів інклюзивно-ресурсних центрів Запоріжжя та Запорізької області. На семінарі було зроблено аналіз постанови КМУ від 12 липня 2017 р. № 545 Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 617 від 22.08.2018 у частині підготовки звітної інформації про результати діяльності ІРЦ та визначені основні напрями взаємодії інклюзивно-ресурсних центрів з обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти. Керівник семінару завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Тетяна Волошина.

Немає коментарів:

Дописати коментар