Просвітницька діяльність
Впродовж квітня за проєктом «Покращення інклюзивної освіти для дітей з інвалідністю у Дніпропетровській та Запорізькій областях», який реалізується Street Child Ukraine спільно з ГО «СТЕП» та БО БФ ЗМУ за підтримки ЮНІСЕФ за участі педагогічних працівників Обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР було проведено вісім тренінгів для батьків дітей з ООП «Усвідомлене батьківство: шлях до успіху дитини», який відвідало 242 особи. Мета: підвищити рівень компетентності батьків з питань розвитку, навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами для забезпечення їх успішної соціалізації. Для доступності більш широкої аудиторії батьків, тренінги були організовані на різних локаціях м.Запоріжжя (Запорізький міський молодіжний центр, Незламний Хаб ЦКП «Титан», ЦКП «Хортицький», Незламний Хаб ЦКП «Орбіта», Запорізька гімназія № 101 Запорізької міської ради). Під час навчання слухачі тренінгу ознайомилися з нормативно-правовими документами, що регулюють впровадження інклюзії в Україні, вибудували алгоритм організації інклюзивного навчання і створення ефективного освітнього середовища, розширили знання щодо супроводу дітей з ООП у закладі освіти та поза межами тощо. З дітьми (84 особи), які прийшли разом з батьками волонтери організовували рухливі ігри, активності та розвиткові заняття, що дозволило дорослим сконцентруватися на навчанні. Такі зустрічі надають можливість батькам дітей з ООП обмінятися досвідом з іншими учасниками заходу, отримати взаємопідтримку та емоційно розвантажитись.
Співпраця
04-06.04.2025 за проєктом «Покращення інклюзивної освіти для дітей з інвалідністю у Дніпропетровській та Запорізькій областях», який реалізується Street Child Ukraine спільно з ГО «СТЕП» та БО БФ ЗМУ за підтримки ЮНІСЕФ, в місті Дніпро (Ostrov River Club) відбувся тренінг «Розбудова інклюзивного простору: роль і можливості інклюзивно-ресурсного центру» за участю завідувача ОРЦПІО Тетян ВОЛОШИНОЇ. За результатами навчання 20 педагогічних працівників ІРЦ Запорізької області отримали сертифікати про підвищення кваліфікації за напрямом «створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища».
Мета тренінгу: Підвищення рівня професійної компетентності директорів та фахівців ІРЦ щодо проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи, розроблення рекомендацій та організації системного кваліфікованого супроводу дітей з ООП в закладах освіти. Формування навичок адаптації та модифікації освітніх програм, а також міжвідомчої взаємодії для забезпечення якісного інклюзивного навчання.
Тренінги
25-27.03, 28-30.03.2025 за проєктом «Покращення інклюзивної освіти для дітей з інвалідністю у Дніпропетровській та Запорізькій областях», який реалізується Street Child Ukraine спільно з ГО «СТЕП» та БО БФ ЗМУ за підтримки ЮНІСЕФ в місті Дніпро (Готельно-ресторанний комплекс GOOD ZONE), відбулися 4 тренінги «Інклюзивне навчання: ефективні підходи, командна взаємодія та підтримка учасників освітнього процесу» за участі фахівців ОРЦПІО та 120 педагогічних працівників ЗЗСО м. Запоріжжя, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в класах з інклюзивним навчанням. Мета тренінгу: Сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів у питаннях впровадження інклюзивного навчання шляхом оволодіння ефективними підходами до організації освітнього процесу, формування індивідуальної освітньої траєкторії для дітей з особливими освітніми потребами, а також забезпечення командної взаємодії та психо-емоційної підтримки учасників освітнього процесу.
Просвітницька діяльність
21.03.2025 Тетяна ВОЛОШИНА та Наталія МАРКО (завідувач, методист ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР) провели тренінг «Ефективна інклюзія: створення справедливого та рівноправного суспільства» для студентів Запорізького технічного ліцею Запорізької міської ради в межах проєкту «Воркшоп з основ інклюзивної освіти», який реалізується КУ «Запорізький міський молодіжний центр» Запорізької міської ради. Захід був спрямований на поглиблення розуміння інклюзії та розвиток навичок командної взаємодії. Учасники не лише ознайомилися з основними поняттями щодо інклюзивного навчання, але й мали можливість практично відчути проблеми, з якими стикаються люди з особливими потребами та запропонувати власні шляхи їх вирішення.
Просвітницька діяльність
19.03.2025 з метою підвищення рівня обізнаності громадськості щодо інклюзії та інклюзивності задля створення рівноправного суспільства на базі педагогічного фахового коледжу комунального закладу вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради відбувся тренінг «Ефективна інклюзія: створення справедливого та рівноправного суспільства» за проєктом «Воркшоп з основ інклюзивної освіти», який реалізується КУ «Запорізький міський молодіжний центр» Запорізької міської ради, тренери Тетяна ВОЛОШИНА, Наталія МАРКО, завідувач та методист ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Впродовж заходу учасники ознайомилися з нормативно-правовими документами, які регулюють навчання дітей з особливими потребами; проаналізували ключові аспекти Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року; розвинули навички ефективної командної взаємодії; ознайомилися з цифровими інструментами альтернативної та додаткової комунікації (АДК), які можна використовувати у роботі з особами з особливими потребами.
Просвітницька діяльність
18.03.2025 для учнів 7-11 класів Запорізького приватного навчально-виховного комплексу І-ІІІ ступенів «РЕАЛ» Запорізької області та Олександрівської гімназії Запорізької міської ради відбулися тренінги «Ефективна інклюзія: створення справедливого та рівноправного суспільства» за проєктом «Воркшоп з основ інклюзивної освіти», який реалізується КУ «Запорізький міський молодіжний центр» Запорізької міської ради, тренери Тетяна ВОЛОШИНА, Наталія МАРКО, завідувач та методист ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Мета заходу: підвищити рівень обізнаності учнів закладів освіти щодо інклюзії та інклюзивності задля створення рівноправного суспільства. Впродовж тренінгу учасники (39 осіб) ознайомилися з основними поняттями та принципами інклюзії; поглибили знання щодо переваг інклюзивного навчання; розвинули навички ефективної командної взаємодії. окреслили перспективи створення доступності в Запоріжжі.
Тренінг
24-26.01.2025 за проєктом «Покращення інклюзивної освіти для дітей з інвалідністю у Дніпропетровській та Запорізькій областях», який реалізується Street Child Ukraine спільно з ГО «СТЕП» та БО БФ ЗМУ за підтримки ЮНІСЕФ в місті Дніпро (Osokory resort) відбувся тренінг «Інклюзивне навчання: ефективні підходи, командна взаємодія та підтримка учасників освітнього процесу» за участю завідувача ОРЦПІО Тетян ВОЛОШИНОЇ. На тренінгу навчались 30 педагогічних працівників (вчителі, асистенти вчителів) ЗЗСО м. Запоріжжя, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в класах з інклюзивним навчанням.
Мета тренінгу: Сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів у питаннях впровадження інклюзивного навчання шляхом оволодіння ефективними підходами до організації освітнього процесу, формування індивідуальної освітньої траєкторії для дітей з особливими освітніми потребами, а також забезпечення командної взаємодії та психо-емоційної підтримки учасників освітнього процесу.
Тренінг
09-10.01.2025 в межах співпраці з громадською організацією «Всеукраїнська фундація «Захист прав дітей» було проведено тренінг «ReachNow як інструмент для виявлення дітей і підлітків, які потребують психосоціальної підтримки» для педагогічних працівників закладів освіти м.Запоріжжя та області, за участі методиста ОРЦПІО Наталії МАРКО.
ReachNow - це інструмент, покликаний сприяти звертанням по допомогу серед дітей та підлітків, що потребують психологічної допомоги, шляхом посилення проактивного виявлення проблем і заохочення звернень по допомогу на рівні громади.
Згідно з дослідженнями, кожен сьомий підліток віком від 10 до 19 років, незалежно від конкретного віку, має психічний розлад, проте більшість випадків не виявляють і не лікують (World Health Organization, 2021). Завдяки інструменту ReachNow люди в громаді, яких також називають «кінцевими користувачами», можуть проводити проактивне виявлення без професійної підготовки в галузі психічного здоровʼя і робити це будь-коли, займаючись повсякденними справами.
Тренінг офлайн18.06.2024 на базі КЗ “Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” ЗОР відбувся тренінг «Відновлення спроможності інклюзивно-ресурсних центрів забезпечувати якісні послуги у громадах що постраждали від війни», майстер-тренери Тетяна ВОЛОШИНА та Наталія МАРКО, завідувач та методист ОРЦПІО. Захід проводився з метою посилення професійної спроможності та розвитку фахових компетентностей фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів, практичних психологів закладів освіти щодо навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
Тренінг
22-31.05.2024 в межах ініціативи «Стаємо сильнішими разом!», Швейцарсько-українського проєкту DECIDE, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Міністерства освіти і науки України та Міністерства відновлення України, що покликана допомогти дітям, які постраждали від війни відбувся тренінг за програмою підвищення кваліфікації «Відновлення спроможності інклюзивно-ресурсних центрів забезпечувати якісні послуги у громадах в умовах війни», в якому взяли участь 28 фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами пройшли навчання. Майстрині-тренерки: завідувачка ОРЦПІО Тетяна ВОЛОШИНА, методист ОРЦПІО Наталія МАРКО.
Мета навчання - посилення професійної спроможності та розвиток фахових компетентностей фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів, розвиток їх професійної майстерності та забезпечення спроможності виконувати завдання інклюзивно-ресурсного центру в громадах, що постраждали від війни (в т.ч. ті, що знаходилися чи знаходяться в зоні бойових дій, на територіях, які деокуповані), а також здійснювати психолого-педагогічний супровід осіб з особливими освітніми потребами, забезпечувати надання рекомендацій закладам освіти з метою попередження посилення психологічної травми в дітей. Рекомендована література
Закон України «Про освіту»
Закон України «Про повну загальну середню освіту»
Закон України «Про дошкільну освіту»
Закон України “Про професійну (професійно-технічну) освіту”
Закон України “Про фахову передвищу освіту”
Закон України “Про вищу освіту”
Закон України “Про позашкільну освіту”
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 (із змінами, внесеними згідно з постановою КМУ № 483 від 26.04.2022)
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМУ № 769 від 28.07.2021 № 483 від 26.04.2022)
Порядок організації інклюзивного навчання в закладах фахової передвищої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2021 р. № 1321
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 636 (із змінами)
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 635 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 765 від 21.07.2021)
Порядок організації інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 779 (із змінами)
Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545 (із змінами)
Положення про ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. № 617
Бюджетний кодекс України (статті 89, 103-2, 103-3)
Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затверджені постановою КМУ від 14 лютого 2017 року № 88 (із змінами)
Типовий перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти, затверджений наказом МОН від 23.04.2018 № 414 (із змінами)
Умови допуску асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього, затверджені наказом МОН України 17 листопада 2021 року № 1236, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21 січня 2022 р. за № 73/37409
Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 221 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1132)
Наказ МОН від 09.12.2010 N 1224 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 р. за N 1412/18707) “Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах”
Наказ МОН від 13.05.93 N 135 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 травня 1993 р. за N 59) “Про затвердження Положення про логопедичні пункти системи освіти”
Постанова Кабінету Міністрів України «Про встановлення тривалості здобуття повної загальної середньої освіти особами з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти» (із змінами)
Порядок зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів загальної середньої освіти, їх відрахування, переведення до іншого закладу освіти, затверджений наказом Наказ МОН України 01 серпня 2018 року № 831, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 р. за № 945/32397
Порядок проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1131
Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої та дошкільної освіти, затверджене наказом МОН від 08.06.2018 № 609
Вебінар МОН від 06 травня 2022 року «Психологічна травма: основні відомості та першочергові кроки» для психологів інклюзивно-ресурсних центрів (https://www.facebook.com/watch/?v=750095662814852)
Серія вебінарів МОН «Територія безпеки: психологічна підтримка дітей з ООП у закладах освіти під час повітряної тривоги»: https://www.facebook.com/watch/?v=6164556340239062; https://www.facebook.com/watch/?v=563822752262612;
Вебінар швейцарсько-українського проєкту DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» спільно з Національним агентством України з питань державної служби від 6 травня 2023 року на тему «Робота ІРЦ з дітьми, які мають психологічну травму».
Тренінг ОРЦПІО
25-29.09.2023 відбувся тренінг “Організація освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах інклюзивного навчання”, тренери Тетяна ВОЛОШИНА та Наталія МАРКО, завідувач та методист ОРЦПІО. У тренінгу взяли участь 49 педагогічних працівників (асистенти вчителів) закладів загальної середньої освіти Широківської громади.
Успішному впровадженню інклюзивної освіти сприяє підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, тому основними завданнями тренінгу було:
надати учасникам тренінгу знання щодо основних організаційних засад інклюзивного навчання учнів з ООП;
сформувати здатність та готовність педагогів до системного кваліфікованого супроводу дітей з ООП в інклюзивних класах.
Впродовж п'яти днів асистенти вчителів закладів загальної середньої освіти підвищували рівень професійної компетентності за такими напрямами: створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами. По завершенню тренінгу отримали знання щодо основних організаційних засад інклюзивного навчання учнів з особливими освітніми потребами, виявлення освітніх труднощів та рівнів підтримки у ЗО, роботи команди психолого-педагогічного супроводу, складання індивідуальної програми розвитку для дитини з ООП у дистанційному форматі тощо. Відмінно виконали залікові робіти та успішно освоїли програму тренінгу «Організація освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах інклюзивного навчання».
Тренінг
22-31.05.2023 відбувся тренінг “Логопедичний супровід дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку в умовах інклюзивного навчання”, категорія учасників: вчителі-логопеди закладів освіти. Впродовж заходу учасники підвищували рівень професійної компетентності щодо логопедичного супроводу дітей в інклюзивних групах ЗДО, що позитивно вплине на якість інклюзивного навчання осіб з ООП в закладах освіти та допоможе більш ефективно здійснювати процес його організації.
Тренінг
22-31.05.2023 відбувся тренінг «Синдром дефіциту уваги та гіперактивності у дітей: діагностика та корекція», тренер Наталія Марко методист обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
Впродовж навчання учасники тренінгу опрацьовували матеріали щодо особливостей поведінки гіперактивних дітей вдома та закладі освіти, ознайомилися з діагностичним інструментарієм та корекційними іграми/вправами для дітей з СДВГ, приймали активну участь у вебінарах, виконували самостійні роботи та інтерактивні вправи, розробили рекомендації для педагогічних працівників щодо роботи з дітьми з СДВГ у закладі освіти.
Тренінг ОРЦПІО
08-16.05.2023 відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в умовах інклюзивного навчання», спікер Тетяна ВОЛОШИНА, завідувач ОРЦПІО.
Успішному впровадженню інклюзивної освіти сприяє вдосконалення системи підготовки педагогічних працівників до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, що обумовлює створення освітньої програми та проведення тренінгу «Організація освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в умовах інклюзивного навчання». Впродовж навчання, яке сприяло підвищенню рівня професійної компетентності педагогічних працівників інклюзивних груп закладів дошкільної освіти були опрацьовані такі питання:
Державно-громадське управління інклюзивною освітою
Характеристика мережі закладів освіти для осіб з особливими освітніми потребами.
Основні організаційні засади інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами на рівні закладу освіти.
Діти з особливими освітніми потребами
Особливості психофізичного розвитку дитини з особливими освітніми потребами
Міжнародна класифікація функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дітей і підлітків
Системний кваліфікований супровід дітей з особливими освітніми потребами
Універсальний дизайн інклюзивного освітнього середовища.
Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.
Висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини
Індивідуальна програма розвитку
Організація освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання.
Виявлення освітніх труднощів дітей в освітньому процесі закладів дошкільної освіти.
Психологічний супровід батьків дітей з особливими освітніми потребами.
Тренінг
26.04-05.05.2023 відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах інклюзивного навчання» для вчителі, асистентів вчителів інклюзивних класів закладів загальної середньої освіти, спікер Тетяна Волошина, завідувач ОРЦПІО.
Інклюзивне навчання - один з пріоритетних напрямів державної політики у сфері освіти в Україні, метою якого є реалізація права на якісну освіту осіб з особливими освітніми потребами. В закладах загальної середньої освіти з інклюзивним навчання дітям з особливими освітніми потребами забезпечується індивідуальний підхід з орієнтацією на їхні сильні сторони, надаються додаткові спеціальні послуги, здійснюється адаптація та модифікація (за необхідністю) навчального предмета (інтегрованого курсу) з урахуванням особливостей психофізичного розвитку та навчально-пізнавальної діяльності дитини. На кожну дитину з ООП групою фахівців (команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами) з обов’язковим залученням батьків, складається індивідуальна програма розвитку, яка забезпечує індивідуалізацію навчання, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг для розвитку дитини. Саме ці питання були розглянуті педагогічними працівниками (11 осіб) інклюзивних класів впродовж тренінгу.
Тренінг
24.04-03.05 відбувся тренінг «Кейс цифрових інструментів для роботи з дітьми з ООП» для педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. Впродовж тренінгу 12 учасників працювали з матеріалами, розміщеними на платформі Moodle, брали активну участь у вебінарах, виконували самостійні роботи, підготовлені тренером Наталією Марко, методистом обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
Просвітницька діяльність
Впродовж квітня за проєктом «Покращення інклюзивної освіти для дітей з інвалідністю у Дніпропетровській та Запорізькій областях», який реалізується Street Child Ukraine спільно з ГО «СТЕП» та БО БФ ЗМУ за підтримки ЮНІСЕФ за участі педагогічних працівників Обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР було проведено вісім тренінгів для батьків дітей з ООП «Усвідомлене батьківство: шлях до успіху дитини», який відвідало 242 особи. Мета: підвищити рівень компетентності батьків з питань розвитку, навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами для забезпечення їх успішної соціалізації. Для доступності більш широкої аудиторії батьків, тренінги були організовані на різних локаціях м.Запоріжжя (Запорізький міський молодіжний центр, Незламний Хаб ЦКП «Титан», ЦКП «Хортицький», Незламний Хаб ЦКП «Орбіта», Запорізька гімназія № 101 Запорізької міської ради). Під час навчання слухачі тренінгу ознайомилися з нормативно-правовими документами, що регулюють впровадження інклюзії в Україні, вибудували алгоритм організації інклюзивного навчання і створення ефективного освітнього середовища, розширили знання щодо супроводу дітей з ООП у закладі освіти та поза межами тощо. З дітьми (84 особи), які прийшли разом з батьками волонтери організовували рухливі ігри, активності та розвиткові заняття, що дозволило дорослим сконцентруватися на навчанні. Такі зустрічі надають можливість батькам дітей з ООП обмінятися досвідом з іншими учасниками заходу, отримати взаємопідтримку та емоційно розвантажитись.
Співпраця
04-06.04.2025 за проєктом «Покращення інклюзивної освіти для дітей з інвалідністю у Дніпропетровській та Запорізькій областях», який реалізується Street Child Ukraine спільно з ГО «СТЕП» та БО БФ ЗМУ за підтримки ЮНІСЕФ, в місті Дніпро (Ostrov River Club) відбувся тренінг «Розбудова інклюзивного простору: роль і можливості інклюзивно-ресурсного центру» за участю завідувача ОРЦПІО Тетян ВОЛОШИНОЇ. За результатами навчання 20 педагогічних працівників ІРЦ Запорізької області отримали сертифікати про підвищення кваліфікації за напрямом «створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища».
Мета тренінгу: Підвищення рівня професійної компетентності директорів та фахівців ІРЦ щодо проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи, розроблення рекомендацій та організації системного кваліфікованого супроводу дітей з ООП в закладах освіти. Формування навичок адаптації та модифікації освітніх програм, а також міжвідомчої взаємодії для забезпечення якісного інклюзивного навчання.
Тренінги
25-27.03, 28-30.03.2025 за проєктом «Покращення інклюзивної освіти для дітей з інвалідністю у Дніпропетровській та Запорізькій областях», який реалізується Street Child Ukraine спільно з ГО «СТЕП» та БО БФ ЗМУ за підтримки ЮНІСЕФ в місті Дніпро (Готельно-ресторанний комплекс GOOD ZONE), відбулися 4 тренінги «Інклюзивне навчання: ефективні підходи, командна взаємодія та підтримка учасників освітнього процесу» за участі фахівців ОРЦПІО та 120 педагогічних працівників ЗЗСО м. Запоріжжя, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в класах з інклюзивним навчанням. Мета тренінгу: Сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів у питаннях впровадження інклюзивного навчання шляхом оволодіння ефективними підходами до організації освітнього процесу, формування індивідуальної освітньої траєкторії для дітей з особливими освітніми потребами, а також забезпечення командної взаємодії та психо-емоційної підтримки учасників освітнього процесу.
Просвітницька діяльність
21.03.2025 Тетяна ВОЛОШИНА та Наталія МАРКО (завідувач, методист ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР) провели тренінг «Ефективна інклюзія: створення справедливого та рівноправного суспільства» для студентів Запорізького технічного ліцею Запорізької міської ради в межах проєкту «Воркшоп з основ інклюзивної освіти», який реалізується КУ «Запорізький міський молодіжний центр» Запорізької міської ради. Захід був спрямований на поглиблення розуміння інклюзії та розвиток навичок командної взаємодії. Учасники не лише ознайомилися з основними поняттями щодо інклюзивного навчання, але й мали можливість практично відчути проблеми, з якими стикаються люди з особливими потребами та запропонувати власні шляхи їх вирішення.
Просвітницька діяльність
19.03.2025 з метою підвищення рівня обізнаності громадськості щодо інклюзії та інклюзивності задля створення рівноправного суспільства на базі педагогічного фахового коледжу комунального закладу вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради відбувся тренінг «Ефективна інклюзія: створення справедливого та рівноправного суспільства» за проєктом «Воркшоп з основ інклюзивної освіти», який реалізується КУ «Запорізький міський молодіжний центр» Запорізької міської ради, тренери Тетяна ВОЛОШИНА, Наталія МАРКО, завідувач та методист ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Впродовж заходу учасники ознайомилися з нормативно-правовими документами, які регулюють навчання дітей з особливими потребами; проаналізували ключові аспекти Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року; розвинули навички ефективної командної взаємодії; ознайомилися з цифровими інструментами альтернативної та додаткової комунікації (АДК), які можна використовувати у роботі з особами з особливими потребами.
Просвітницька діяльність
18.03.2025 для учнів 7-11 класів Запорізького приватного навчально-виховного комплексу І-ІІІ ступенів «РЕАЛ» Запорізької області та Олександрівської гімназії Запорізької міської ради відбулися тренінги «Ефективна інклюзія: створення справедливого та рівноправного суспільства» за проєктом «Воркшоп з основ інклюзивної освіти», який реалізується КУ «Запорізький міський молодіжний центр» Запорізької міської ради, тренери Тетяна ВОЛОШИНА, Наталія МАРКО, завідувач та методист ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Мета заходу: підвищити рівень обізнаності учнів закладів освіти щодо інклюзії та інклюзивності задля створення рівноправного суспільства. Впродовж тренінгу учасники (39 осіб) ознайомилися з основними поняттями та принципами інклюзії; поглибили знання щодо переваг інклюзивного навчання; розвинули навички ефективної командної взаємодії. окреслили перспективи створення доступності в Запоріжжі.
Тренінг
24-26.01.2025 за проєктом «Покращення інклюзивної освіти для дітей з інвалідністю у Дніпропетровській та Запорізькій областях», який реалізується Street Child Ukraine спільно з ГО «СТЕП» та БО БФ ЗМУ за підтримки ЮНІСЕФ в місті Дніпро (Osokory resort) відбувся тренінг «Інклюзивне навчання: ефективні підходи, командна взаємодія та підтримка учасників освітнього процесу» за участю завідувача ОРЦПІО Тетян ВОЛОШИНОЇ. На тренінгу навчались 30 педагогічних працівників (вчителі, асистенти вчителів) ЗЗСО м. Запоріжжя, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в класах з інклюзивним навчанням.
Мета тренінгу: Сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів у питаннях впровадження інклюзивного навчання шляхом оволодіння ефективними підходами до організації освітнього процесу, формування індивідуальної освітньої траєкторії для дітей з особливими освітніми потребами, а також забезпечення командної взаємодії та психо-емоційної підтримки учасників освітнього процесу.
Тренінг
09-10.01.2025 в межах співпраці з громадською організацією «Всеукраїнська фундація «Захист прав дітей» було проведено тренінг «ReachNow як інструмент для виявлення дітей і підлітків, які потребують психосоціальної підтримки» для педагогічних працівників закладів освіти м.Запоріжжя та області, за участі методиста ОРЦПІО Наталії МАРКО.
ReachNow - це інструмент, покликаний сприяти звертанням по допомогу серед дітей та підлітків, що потребують психологічної допомоги, шляхом посилення проактивного виявлення проблем і заохочення звернень по допомогу на рівні громади.
Згідно з дослідженнями, кожен сьомий підліток віком від 10 до 19 років, незалежно від конкретного віку, має психічний розлад, проте більшість випадків не виявляють і не лікують (World Health Organization, 2021). Завдяки інструменту ReachNow люди в громаді, яких також називають «кінцевими користувачами», можуть проводити проактивне виявлення без професійної підготовки в галузі психічного здоровʼя і робити це будь-коли, займаючись повсякденними справами.
18.06.2024 на базі КЗ “Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” ЗОР відбувся тренінг «Відновлення спроможності інклюзивно-ресурсних центрів забезпечувати якісні послуги у громадах що постраждали від війни», майстер-тренери Тетяна ВОЛОШИНА та Наталія МАРКО, завідувач та методист ОРЦПІО. Захід проводився з метою посилення професійної спроможності та розвитку фахових компетентностей фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів, практичних психологів закладів освіти щодо навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
22-31.05.2024 в межах ініціативи «Стаємо сильнішими разом!», Швейцарсько-українського проєкту DECIDE, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Міністерства освіти і науки України та Міністерства відновлення України, що покликана допомогти дітям, які постраждали від війни відбувся тренінг за програмою підвищення кваліфікації «Відновлення спроможності інклюзивно-ресурсних центрів забезпечувати якісні послуги у громадах в умовах війни», в якому взяли участь 28 фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами пройшли навчання. Майстрині-тренерки: завідувачка ОРЦПІО Тетяна ВОЛОШИНА, методист ОРЦПІО Наталія МАРКО.
Закон України «Про освіту»
Закон України «Про повну загальну середню освіту»
Закон України «Про дошкільну освіту»
Закон України “Про професійну (професійно-технічну) освіту”
Закон України “Про фахову передвищу освіту”
Закон України “Про вищу освіту”
Закон України “Про позашкільну освіту”
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 (із змінами, внесеними згідно з постановою КМУ № 483 від 26.04.2022)
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМУ № 769 від 28.07.2021 № 483 від 26.04.2022)
Порядок організації інклюзивного навчання в закладах фахової передвищої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2021 р. № 1321
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 636 (із змінами)
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 635 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 765 від 21.07.2021)
Порядок організації інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 779 (із змінами)
Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545 (із змінами)
Положення про ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. № 617
Бюджетний кодекс України (статті 89, 103-2, 103-3)
Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затверджені постановою КМУ від 14 лютого 2017 року № 88 (із змінами)
Типовий перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти, затверджений наказом МОН від 23.04.2018 № 414 (із змінами)
Умови допуску асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього, затверджені наказом МОН України 17 листопада 2021 року № 1236, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21 січня 2022 р. за № 73/37409
Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 221 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1132)
Наказ МОН від 09.12.2010 N 1224 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 р. за N 1412/18707) “Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах”
Наказ МОН від 13.05.93 N 135 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 травня 1993 р. за N 59) “Про затвердження Положення про логопедичні пункти системи освіти”
Постанова Кабінету Міністрів України «Про встановлення тривалості здобуття повної загальної середньої освіти особами з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти» (із змінами)
Порядок зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів загальної середньої освіти, їх відрахування, переведення до іншого закладу освіти, затверджений наказом Наказ МОН України 01 серпня 2018 року № 831, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 р. за № 945/32397
Порядок проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1131
Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої та дошкільної освіти, затверджене наказом МОН від 08.06.2018 № 609
Вебінар МОН від 06 травня 2022 року «Психологічна травма: основні відомості та першочергові кроки» для психологів інклюзивно-ресурсних центрів (https://www.facebook.com/watch/?v=750095662814852)
Серія вебінарів МОН «Територія безпеки: психологічна підтримка дітей з ООП у закладах освіти під час повітряної тривоги»: https://www.facebook.com/watch/?v=6164556340239062; https://www.facebook.com/watch/?v=563822752262612;
Вебінар швейцарсько-українського проєкту DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» спільно з Національним агентством України з питань державної служби від 6 травня 2023 року на тему «Робота ІРЦ з дітьми, які мають психологічну травму».
Питання, які розглядались:
Особливості надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП у дистанційному форматі;
Цифрові інструменти для роботи з дітьми з особливими освітніми потребам: LearningApps, Kahoot, Mentimeter, Wizer.me, Vocaroo, Wordwall, онлайн-дошки (Jamboard, Lino, Padlet, Classroomscreen, Flinga), Thisissand,
Neonflames та інші.
По завершенню тренінгу учасники навчилися за допомогою онлайн-інструментів створювати власний інтерактивний контент для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Тренінг он-лайн
28,30.10.2021 відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти», який було замовлено Комунальним закладом «Кам’янсько-Дніпровська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3» Кам’янсько-Дніпровської міської ради Кам’янсько-Дніпровського району Запорізької області. Впродовж тренінгу 17 педагогічних працівників закладу працювали з матеріалами, розміщеними на платформі Moodle, приймали активну участь у вебінарах, виконували самостійні роботи, підготовлені тренером Тетяною Волошиною, завідувачкою обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
Тренінг он-лайн
26-27.10.2021 у дистанційному форматі відбувся тренінг
«Організація
освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти», організований для вчителі,
асистентів вчителів; вихователів Комунального закладу «Преславська гімназія
імені академіка Миколи Державіна» Приморської міської ради Приморського району Запорізької області (директор – Тетяна Саввова). Впродовж
двох днів 17 педагогічних працівників закладу аналізували нові
нормативно-правові документи, які стосуються інклюзивного навчання,
ознайомлювались з категоріями освітніх потреб та рівнями підтримки учнів з
особливими освітніми потребами. Тренер Тетяна Волошина, завідувачка обласного
ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
05-06.10.2021р.
Особливості надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП у дистанційному форматі;
Цифрові інструменти для роботи з дітьми з особливими освітніми потребам: LearningApps, Kahoot, Mentimeter, Wizer.me, Vocaroo, Wordwall, онлайн-дошки (Jamboard, Lino, Padlet, Classroomscreen, Flinga), Thisissand,
05-06.10.2021р. на базі Центру професійного розвитку педагогічних працівників м. Енергодар відбувся
тренінг «Організація освітнього процесу в умовах
інклюзивної освіти», тренер Тетяна Волошина, завідувачка ресурсного
центру підтримки інклюзивної освіти. Педагогічні працівники (15
осіб) закладів дошкільної освіти м. Енергодар знайомились з особливостями
організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, з новою
нормативно-правовою базою щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами,
зокрема з Порядком організації діяльності інклюзивних груп
у закладах дошкільної освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів
України від 10 квітня 2019 р. № 530 та
визначались як зорієнтуватися у
категоріях освітніх потреб і рівнях підтримки дітей із ООП.
17.06-18.06.2021
Тренінг онлайн
09.06-11.06.2021
Тренінг онлайн
07.06-08.06.2021
Тренінг онлайн
07-08.06.2021 на базі Запорізького навчально-виховного комплексу № 67 Запорізької міської ради Запорізької області відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти» (16 години), на якому були присутні 16 педагогічних працівників закладу. Тренер Тетяна Волошина, завідувачка ОРЦПІО
02.06-03.06.2021
Тренінг онлайн
02-03.06.2021 На платформі Zoom відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти», на якому були присутні педагогічні працівники (34 особи)
Великобілозерського навчально-виховного комплексу №1 (школа-дитячий садок) Великобілозерської сільської ради Великобілозерського району Запорізької обл. Тренер тренінгу Тетяна Волошина, завідувачка ОРЦПІО.
17.05-19.05.2021
17.05-19.05.2021
26.04.2021
Тренінг онлайн
26.04.-28.04.2021р. відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти» для педагогічних працівників інклюзивних класів/груп закладів дошкільної та загальної середньої освіти, тренер Тетяна Волошина, завідувачка ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
22.04-24.04.2021
Тренінг онлайн
16.02-18.02.2021
Тренінг онлайн
16-18.02.2021р. відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти», тренер Тетяна Волошина, завідувачка обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти. Педагогічні працівники закладів освіти м. Запоріжжя та Запорізької області прийняли участь у вебінарах, на яких була надана інформація про мережу закладів освіти для осіб з особливими освітніми потребами, зроблено аналіз Висновку психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини тощо. Учасники тренінгу мали можливість отримати відповіді на питання та поспілкуватись між собою.
21.01-22.01.2020
Тренінг онлайн
07.12.2020
Тренінг онлайн
30.11.-02.12.2020р. відбувся тренінг «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти». Учасники: педагогічні працівники Комунального закладу НВК «Дитячий садок-загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів» Кам'янсько-Дніпровської міської ради
Кам'янсько-Дніпровського району Запорізької області
(32 особи), керівник тренінгу Тетяна Волошина, завідувачка ОРЦПІО.
Тренінг «Психолого-педагогічний
супровід дітей із затримкою психічного розвитку»
9-10 вересня відбувся тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей із
затримкою психічного розвитку» для педагогічних працівників Приморського НВК
«ЗОШ І-ІІ ступенів – ДНЗ» та КЗ «Приморська загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів» Василівського району Запорізької області, керівник Тетяна Волошина
завідувачка обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КЗ «ЗОІППО»
ЗОР.
Протягом двох днів учасники тренінгу ознайомлювалися з національним
законодавством про інклюзивну та спеціальну освіту, особливостями
психофізичного розвитку дітей із затримкою психічного розвитку.
Методист ОРЦПІО Марко Наталія розповіла присутнім про мережу закладів освіти для дітей з особливими
освітніми потребами, у тому числі із затримкою психічного розвитку та ознайомила
з такими напрямами роботи інклюзивно-ресурсних центрів, як комплексна психолого-педагогічна
оцінка розвитку дитини, психолого-педагогічна та корекційно-розвиткова допомога
дітям з ООП, співпраця ІРЦ з батьками та закладами освіти.
Особливістю матеріалів, наданих старшим викладачем кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя Мінаковою Іриною, було їх насиченість різноманітними інтерактивними вправами, а саме: «Витинанка», «Що таке толерантність», «Прищіпка» тощо.
Очно-дистанційний тренінг
Тренінг «Створення інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти»

Тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями мовлення»

Тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями зору»

Тренінг «Використання МКФ для забезпечення інклюзивності освіти»

Тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями інтелекту»

Тренінг-інтенсив
Програма тренінгу складалася з 3 блоків:
• інноваційні методи діагностики та немедикаментозні засоби корекції порушень опорно-рухового апарату у дітей в умовах інклюзивних закладів освіти;
• особливості корекційної роботи й організація психолого-медико-педагогічного супроводу дітей з РАС;
• сучасні методи моніторингу та відновлення психофізичного стану організму дітей і дорослих.
ЇЇ (програму) реалізували: Наталія Базима – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії та логопсихології НПУ імені М.П.Драгоманова, коуч ВГО УАКП, технічний секретар Наукового часопису НПУ імені М.П. Драгоманова. Олександр Мироненко - засновник авторської студії масажу, професійний масажист-реабілітолог, автор рекорду України «Найтриваліший безперервний сеанс масажу». Тетяна Станева – тренер-реабілітолог, нутриціолог, засновник ГО «Життя Без Ліків», співзасновник ННВК «Life without medicines». Олександр Глоба - доктор педагогічних наук, професор кафедри ортопедагогіки, ортопсихології та реабілітології НПУ імені М.П.Драгоманова, автор методики «Life without medicines», голова Ради УРЦОІ, засновник ГО «Життя Без Ліків».
Тренінг на базі КЗ «СЗШ-І «Світанок» ЗОР

Фотоальбом
Тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з розладами аутистичного спектру»

Тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з розладами аутистичного спектру»
09-11.09.2019 р. відбувся тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з розладами аутистичного спектру», керівник Тетяна Волошина - завідувач ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Головною метою навчання дітей з розладами аутистичного спектру є формування навичок соціальної поведінки, нормалізація комунікативних функцій, формування особистості. Саме ці питання протягом 3-х днів відпрацьовувались учасниками тренінгу (22 особи). Ефективним методам, формам та прийомам роботи з дітьми з розладами аутистичного спектру педагоги знайомились у КЗ «Мелітопольська СЗШ-І «Гармонія» ЗОР.
Учасники та керівник тренінгу вдячні адміністрації, а саме директору Семикіну Юрію Васильовичу, заступнику директора з навчально-виховної роботи Глек Олені Вікторівні та педагогічним працівникам КЗ «Мелітопольська СЗШ-І «Гармонія» ЗОР за плідну співпрацю, гостинність, досвід роботи з дітьми з РАС.
Фотоальбом
Тренінг «Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей шкільного та дошкільного віку»
27.08-29.08.2019 р. відбувся тренінг «Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей шкільного та дошкільного віку», керівник Тетяна Волошина – завідувач ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
Інклюзивне навчання - система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників
Метою інклюзивного навчання є реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на якісну освіту, забезпечення якої залежить від злагодженої, професійної роботи команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, фахівців інклюзивно-ресурсних центрів; створення умов для реалізації корекційно-розвиткових послуг відповідно до висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінки розвитку дітей шкільного та дошкільного віку. Саме такі питання протягом 3-х днів обмірковували учасники тренінгу (20 осіб).
Фотоальбом
Тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з розладами аутистичного спектру»

Фотоальбом

27.08-29.08.2019 р. відбувся тренінг «Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей шкільного та дошкільного віку», керівник Тетяна Волошина – завідувач ОРЦПІО КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
Інклюзивне навчання - система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників Метою інклюзивного навчання є реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на якісну освіту, забезпечення якої залежить від злагодженої, професійної роботи команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, фахівців інклюзивно-ресурсних центрів; створення умов для реалізації корекційно-розвиткових послуг відповідно до висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінки розвитку дітей шкільного та дошкільного віку. Саме такі питання протягом 3-х днів обмірковували учасники тренінгу (20 осіб).
Фотоальбом
Тренінг «Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей шкільного та дошкільного віку»
Протягом 3-х днів учасники тренінгу (19 осіб) знайомились з основами законодавства України про освіту, нормативно-правовою базою навчання дітей з особливими освітніми потребами, нормативними документами про організацію навчання дітей з особливими освітніми потребами; особливостями проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, планування та організації своєї професійної діяльності; основами роботи із сім’єю.
Тренінги для прийомних сімей
Воркшоп «Вони різні, вони – унікальні: всі разом»

17.05.2019 року в межах ІІ лінійки V Ювілейної Міжнародної науково-практичної конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи» відбувся Воркшоп «Вони різні, вони – унікальні: всі разом». Тьютори: Доля Інна Сергіївна та Копитін Івн Володимирович – методисти ОРЦПІО.
Тренінг для учасників Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2019»

Тренінг для педагогічних працівників Біленьківської ОТГ

Тренінг для педагогічних працівників ІРЦ Запорізької області

Немає коментарів:
Дописати коментар